Consumul in frana de motor

Cineva din Curtea de Arges sustine ca atunci cand este scoasa din viteza si o lasi sa curga, consumul nu are cum sa fie mai mare ca atunci cand esti in frana de motor. TE INSELI!
Cand esti in frana de motor, consumul de carburant este zero. Deci este de preferat ca atunci cand trebuie sa te opresti sau doar sa reduci viteza, folositi frana de motor, reduceti consumul. Nu calcati ambreiajul si pedala de frana, asa cum va invata la scoala de soferi, nu o sa scoateti deloc un consum scazut. Ca sa faci frana de motor este suficient sa ridici piciorul de pe acceleratie, nu neaparat sa retogradezi intr-o treapta inferioara. De altfel atunci cand trebuie sa franezi ca sa reduci putin din viteza, nu calca ambreiajul, calci doar frana pana ajungi la viteza dorita. Eventual calci ambreiajul si schimbi in treapta corespunzatoare vitezi la care ai ajuns.



Daca cobori o panta, este de preferat sa o lasi in viteza si din cand in cand folosesti frana de picior ca sa reduci din viteza. In felul acesta consumul de carburant este minim.
De exemplu, pe traseul Timisoara - Hunedoara - Targu Jiu - Transalpina - Sebes am avut un consum mediu de 4%. un consum foarte mic desi am urcat Transalpina. Acesta fiind mai exact traseul http://goo.gl/ne2cHs.
De precizat ca am mers in limitele legale, 90km/h in afara orasului, 50km/h in localitati si tot Defileul Jiului era spart si semaforizat, aproape ca nu apucam sa dau a patra si iar ma opream la un semafor.
Sus in varful Transalpinei aveam media 4.4% si este normal, am urcat continuu, instantul imi arata si 10%. Dar pana am ajuns in Sebes consumul a scazut la 4%, 4.05% mai exact daca este sa ne luam dupa calcule, 500km cu 20 litri de motorina.
Nu ma laud cu acel consum si nu am mers la consum, este doar o constatare facuta in urma parcurgerii acelui traseu, traseu pe care nu m-am grabit absolut deloc, dovada fiind ora 7:00 cand am plecat din Timisoara si ora 22:00 cand am ajuns in Sebes. Am stat 2 ore in Hunedoara la Castelul Corvinilor, vreo ora pe Defileul Jiului si pe Transalpina m-am oprit de zeci de ori.



Tocmai mi-am dat seama cati de putini dintre voi nu stiati ca in frana de motor consumul este zero. Sa va explic si de ce. In momentul in care iei piciorul de pe acceleratie, calculatorul de injectie taie alimentarea si motorul "da sa moara" si evident, se reduce viteza. In momentul in care motorul nu mai primeste combustibil, el este invartit de roti datorita masinii care se afla in miscare.
In momentul in care turatia scade pana pe la 900-1000rpm, calculatorul de injectie stie ca esti in frana de motor si tocmai ca sa nu moara motorul si sa se opreasca masina in loc, da drumul la alimentarea cu combustibil.
Dovada urmatorul film unde in timpul mersului, iau piciorul de pe acceleratie si fara sa scot din viteza, iau si pun contactul. Atunci cand iau contactul nu se aude si nu se simte nicio diferenta din partea motorului, nu-si schimba sunetul si nu se simte nicio trepidatie. La fel si cand pun inapoi contactul, nicio schimbare in sunetul motorului si nicio trepidatie cum ca "ar fi pornit".



Si cum sunt tanar si nelinistit, fiind contrazis si de Mircea cum ca atunci cand a ramas fara GPL si calculatorul a avut o eroare si nu a comutat automat pe benzina, a ramas fara servo directie si servo frana, avand in bord toti martorii aprinsi ca un pom de craciun indicand ca motorul este oprit.
Din punctul meu de vedere a facut una din cele doua greseli: a calcat ambreiajul sau a scos-o din viteza. Doar in acel moment ramai fara cele doua componente vitale ale masinii. Atata timp cat nu calci ambreiajul si o lasi in viteza, cele doua functii de directie si frana vor functiona in parametrii normali.
Daca nu iei contactul, n-ai cum sa ramai fara sero directie si servo frana. Daca iei contactul si ai servo directie asistata electric, ramai fara servo directie dar in continuare ai frana, cu conditia sa nu fie scoasa din viteza si sa nu fie calcat ambreiajul.
Motiv pentru care am filmat si un al treilea film unde va arat treaba asta. Ba mai mult, arat ce se intampla daca am luat contactul si o las sa curga in frana de motor pana...
Partea unde am luat contactul si n-am scos-o din viteza pana s-a oprit pe loc masina, nu va recomand sa faceti si voi, este un risc real foarte mare sa se rupa cureaua de distributie.



Silviu a venit cu o explicatie mult mai coerenta si usor de inteles:
Cand stationezi ai inertie zero. Motorul trebuie sa fie alimentat ca sa functioneze. Cand ai o anumita viteza si "tai" alimentarea cu combustibil ramane inertia cea care continua miscarea iar motorul este in miscare din cauza acesteia adica se roteste face compresie si atat (fara aprindere). Deci devine consumator si el. Daca calci ambreiajul in faza asta ii "tai" alimentarea cu aceasta forta de inertie si se reia alimentarea cu carburant. Tot asa observi cand calci ambreiajul ca masina nu opune asa rezistenta si scade viteza mai greu deoarece nu mai e si motorul care opune rezistenta (prin compresie).


Si cum mai este loc de inca un test, am urmat ideea lui chris nigel n. de aici.


Multam lui Razvan Rodean(Huffy) pentru urmatoarea filmare unde a pus diagnoza pe masina cu afisarea parametrilor in timp real. Timpul de functionare al injectoarelor in frana de motor este 0,00, consumul in frana de motor 0,0% :D

Montat carenaje la rotile spate

Sincer sa fiu, de 10 ani si 4 luni astept sa apara asemenea carenaje care sa ocupe tot interiorul de la rotile spate, exact cum avem deja la rotile fata. Cei de la novline-romania.com au pus capat acestei lungi asteptari si mi-au livrat aceste carenaje :D
Doar cand ma gandesc ca mizeria aruncata de roti nu mai sableaza aripile interioare, noroiul nu se mai depune pe acolo si dintr-o data satisfactia depaseste orice limite. Si asta doar din cauza unor reduceri de costuri ca la final sa iasa pe piata o masina ieftina...
Imi pare rau ca n-am filmat de aproape tot noroiul pe care l-am dat jos de pe masina, asa v-ati da seama efectiv cat de utile sunt aceste carenaje.
Cum era normal, carenajele se vand separat, de dreapta si de stanga. Tot ei vand si carenajele pentru Logan 2, dreapta si stanga.
Montajul se face extrem de usor. Cu tot cu curatatul si spalatul noroiului de pe acolo, in vreo 30 minute(pauza de o bere rece fiind inclusa) ai terminat.
Din pacate, 100% nu potrivesc si pe MCV, poate in viitorul apropiat.


Carenajul potriveste si se monteaza identic si pe Loganul PH2, numai bine ca avea ABS si pot confirma ca nici acea protectie nu trebuie data jos



Acesta este rezultatul cand noroiul se depune, apare rugina. Kert a simtit-o pe pielea lui. Daca nu se curata periodic sau nu ai montate asemenea carenaje, n-ai scapare, inevitabilul se produce.Odata ce dezastrul creeat, nu mai scapi de problema, rezolvarea fiind temporara :(

Curatat noroi carenaj senzori ABS spate

Am umblat pe acolo din cu totul alt motiv, un alt viitor tutorial, si am dat jos acel plastic de protectie. Deci m-am socat cat de prost este acel sistem conceput, efectiv tine tot noroiul fix cat sa ingroape toata mufa de la senzorul de ABS.
Ce nu se vede in tutorial, aveti nevoie de o cheie tubulara de 10 ca sa slabiti cele doua piulite iar cu o surubelnita dreapta si mai lata sa slabiti macar unul dintre braduleti, cel de sus l-am scos cu forta in ambele cazuri.
Daca ai ABS, verifica, sigur ai din plin si noroiul ala garantez ca nu face deloc bine!