Leduri la butoanele de la plafoniera

Ideea nu-mi apartine, am preluat-o de la userul LoganFan de pe youtube. A facut si el o gramada de tutoriale pentru Logan 2 si desi vorbeste in germana, este foarte usor de inteles ceea ce face.
Alimentarea ledurilor o face UCH-ul, insemnand ca se vor stinge dupa 20 minute, cand UCH-ul taie alimentarea la plafoniera. Consumul ledurilor este mic, deci nu aveti d ece sa va faceti griji.
Ca si sfat, foarte mare grija unde lipiti firele in interior, uitati-va foarte bine pe filmare, n-as vrea sa ma intrebati ulterior de ce nu mai functioneaza iluminarea din habitaclu. Eu am reusit aceasta performanta, am ars una alta pe acolo.
Cel mai greu, cel putin pentru mine, a fost sa lipesc rezistentele si firele pe leduri. Nu ca ar fi fost greu, dar ma plictisesc repede sa fac acelasi lucru :)

Ledurile de 3mm alb si rezistentele de 1k le-am cumparat de la Alex de pe http://ledo24.com, preturile fiind mai mult decat decente.
Termocontractabil tot la preturi aberant de mici de la mivarom.ro.



Florin si-a pus leduri la butonul plafonierei desi nu avea acele gauri cum am prezentat in filmare. Cam asa arata la el, chiar daca are un singur buton.

Verificat nivelul la ulei

Nu va lasati pe baza martorului din bord sa va anunte cand aveti prea putin ulei in motor, in acel moment e deja tarziu si ai bagat prematur uzura in motor. Daca stii ca nu-ti consuma ulei, verifica-l mai rar, poate chiar inainte de a schimba uleiul, macar sa-ti faci o idee cam cat ulei ai lipsa intre schimburi iar daca constati ca este prea mult sub nivelul maxim, o sa stii ca trebuie sa-l verifici mai des.
Pe timp de iarna evitati sa verificati uleiul cand este foarte frig afara, riscul sa se rupa joja este destul de mare. Eu verific uleiul la 5-10 minute dupa ce am oprit motorul.
Este normal ca o masina sa consume putin ulei, uneori chiar si de noua, deci nu va panicati. Fabrica spune ca este acceptabil sa consume 1 litru de ulei la 10.000km, parca.

Atentie foarte mare cand completati cu ulei! Sa nu puneti peste nivelul maxim! Desi pare ireal, prea mult ulei nu asigura ungerea unor componente. Ungerea se face prin balbotare, e ca si cum ai lovi cu palma suprafata apei stropind tot ce este prin jur. Daca ai mana sub nivelul apei si o misti, nu mai stropesti nimic.

Ajustat suport motor 1.5dci, reducerea trepidatiilor din caroserie

De vreo 3 ani se simt trepidatiile motorului in caroserie, tot mai tare pe masura ce trec anii. Stiu ca suportul motor este mucificat si necesita schimbat, dar am tot amanat-o... n-am un motiv efectiv de ce nu l-am schimbat.
Cand am fost pe la Ioji cu o alta problema, a simtit cat de tare se simte acea trepidatie si m-a intrebat daca vreau sa-mi rezolve suportul, macar temporar. Daaa claaar, baga, fa ce stii tu mai bine Ioji, oricum e mucificat, n-ai ce sa strici mai mult de atat.
Spre surprinderea mea, nu chiar surprins deoarece stiam ca nu o sa se mai simta atat de tare, trepidatiile chiar s-au redus enorm!
Din punctul meu de vedere, acel metal a fost gandit sa atinga cauciucul ca sa simti acele trepidatii,  sa te avertizeze ca suportul motor este uzat si trebuie inlocuit.
Deci probabil o sa pun un nou suport peste vreo 2-3 ani, ca un roman adevarat ce sunt. Cei 2-3 ani s-au rezumat la doar 3 luni: Schimbat suport motor 1.5dci.
Multumiri lui Ioji pentru pont ;)