Update - ROȘU COOL la Lumini pe portiere + lumini la picioare la locurile din față + plafoniere laterale pentru locurile spate

Aceste tutoriale se adresează celor ce au deja făcută instalația descrisă în tutorialul inițial Lumini suplimentare pe portiere, întrucât a fost proiectată să permită și aceste extensii realizate acum.


Update 1 - ROȘU  COOL  la Lumini pe portiere

Nu multe autoturisme, eu de fapt nu am văzut, nu multe, zic, au montate așa ceva din fabrică, nici măcar ca opțiune să poți să o adaugi.
Pentru cei care se întreabă la ce sunt bune ... ei bine , nu numai că sunt bune, sunt chiar COOL !
Nu e remarca mea, ci a celor ce au văzut montate aceste module roșii.

Mai ales cei ce au copii mici sau pasageri mai imprudenți au simțit uneori nevoia de a le spune uneori”Asigură-te vizual ÎNAINTE de a deschide BRUSC ușa !”... sună cunoscut ?

Aceste lumini suplimentare fașă de lămpile montate anterior sunt de efect pentru șoferii ce vin cu autovehicule din spatele mașinii, depășesc sau ocolesc mașina ta parcată indiferent pe care parte se întâmplă acest lucru, întrucât o ușă deschisă va fi mai ușor observată decât dacă nu ar avea aceste lumini montate.
Evident că dacă deschiderea BRUSCĂ  a ușii va fi făcută .... șansele unui accident există totuși.
Pentru a nu permite deschiderea bruscă a ușii unei mașini sunt altfel de dispozitive ... ce depășesc scopul acestui update.

Așadar să creștem șansele evitării unui accident cauzat de uși deschise deja, mai ales pe timp de vizibilitate mai redusă eu zic că se poate.
Iată cum:
Fețele de uși de Logan PH1 au din design unele elemente stilistice ce mi-au permis să plasez aceste baghete flexibile , module, de 3 LED-uri  în așa fel încât să fie cât mai în exteriorul marginii ușii .... dar să nu fie afectată structura de tablă a ușii ce poate duce în timp la apariția ruginii și a altor probleme.

Firele ce alimentează aceste module de LED-uri sunt cuplate prin presare cu conectori dedicați pe firele deja duse la lămpile plasate în portiere, evident (+) la (+) și (-) la (-) pentru că tot LED-uri sunt și cele din lămpi.

ATENȚIE ! Pentru cei ce nu au mai lucrat cu astfel de conectori ideea e că după ce se trece firul, pe care se face extensia, prin conector, se adaugă firul ce este pus ca extensie care va trece de mijlocul conectorului și apoi urmează strângerea cu patentul. După ce firele au fost prinse de sertizorul metalic din conector se va închide partea de plastic peste conexiunea făcută pentru a izola conexiunea.
Dacă se  efectuează strângerea conectorului cu patentul cu partea de plastic  pusă peste metalul de sertizare  există riscul ca să sertizarea să nu fie corect făcută și partea de plastic se va deteriora vizibil urmând să nu mai stea clipsată corect.

Ca atare, electric vorbind, acestea se pun ÎN PARALEL cu LED-urile din lămpile existente în fațade ușă:
 (Eu le-am lipit  pentru că la vremea la care am făcut modificarea încă nu găsisem acest gen de conectori.)



 Modulul de LED-uri are două terminale pe care se lipesc firele de legătură, apoi aceste lipituri se izolează , firele se pot torsada și se dă o mică gaură în fața de ușă pentru a le trece în interior. De asemenea aceste fire torsadate ( răsucite ) se vor izola cu bandă izolantă.să fie mai estetice și mai protejate. Deși modulele au o bandă adezivă din producție, am preferat să folosesc o bandă dublu adezivă de calitate lipită înainte de a le poziționa definitiv.



Ca realizare nu e deloc greu, efectul este însă foarte bun atât pe timp de zi...
ușa față:


ușa spate:


și două filmări pe timp de zi


... cât mai ales pe timp de noapte.


La final am fotografiat și pe timp de zi ușile deschise:


RECOMANDARE : Ca să fiți siguri că nu se vor mișca sau cădea, în timp, se pot prinde aceste module cu o sârmă subțire sau colier transparent prin două găuri mici, invizibile, și apoi înnodate în interiorul feței de ușă peste ambele capete ale modulului pentru a le conferi o rigiditate crescută în poziția de montare.

Timpul mediu de lucru: 1/2 ore de fiecare ușă (dacă se pregătesc modulele prin lipirea firelor înainte )
Etape:
 - demontarea față de ușă- montare fire cu conectori de extensie pe firele existente pentru lămpi
 - găurire =  burghiu sau șurubelniță ascuțită de 2 mm pentru fire
 - montare modul în poziția indicată cu bandă dublu adezivă
 - probă de funcționare prin acționare buton deschidere ușă
 - montare față de ușă
------------------------------
Cost modul LED / ușă = 5 lei
Cost fire ( 0,5 ml fir dublu de fiecare ușă ) : 1,5 lei
Cost 2 conectori / ușă : 1 leu
------------------------------
Total: 7,5 lei x 4 uși = 30 lei


Update 2  - lumini la picioare la locurile din față

Întrucât instalația e deja făcută e foarte ușor ca pe traseul ei să putem adăuga lumini cu același mod de funcționare electrică, dar pentru a ilumina altă zonă importantă pentru șofer și pasageri.

Efortul de a pune și aceste lumini e minim având în vedere că avem aproape totul făcut : vom adăuga încă două module de 3 LED-uri, de această dată de alt tip, pentru a obține un lucru ce sporește confortul urcării și coborârii din mașină în condiții exterioare de lumină insuficientă.

E nevoie de 2 conectori pentru fiecare loc de picioare ce va fi iluminat , de 0,5 ml de fir dublu și de câte un modul de 3 LED-uri de culoare alb rece.

Atât la stâlpii față cât și la cei laterali avem trecerea firelor din instalația de lumini pe portiere deja pozată. Cu acel tip de conector vom extinde circuitul punând în paralel modului de 3 LED-uri pe circuitul respectiv al lămpilor din ușă, respectiv modulelor de 3 LED-urilor suplimentare roșii anterior montate.


------------------------------
Cost modul LED SMD / loc pasager = 5 lei
Cost fire ( 0,5 ml fir dublu de fiecare iluminare ) : 1,5 lei
Cost 2 conectori / loc : 1 leu
------------------------------
Total: 7,5 lei x 2 locuri = 15 lei


UPDATE 3 - plafoniere laterale pentru locurile spate

Evident că același lucru se poate face pentru pasagerii din spate, dar acolo am adoptat o iluminare diferită cu module de LED-uri mai puternice plasate în partea de sus a stâlpilor de ușă spate și legate la plafonieră tot cu acei conectori menționați anterior.

Aceste module au 1,2 W de LED și fiecare LED are lupă peste capsulă crescând astfel randamentul optic.


dacă ziua e așa...


noaptea e aproape ... zi.

și asta  rezolvă suficient iluminarea amplă a locurilor din spate.

Firul de (+) pentru această iluminare se ia de pe firul deja tras în stâlp de la plafonieră, iar firul de (-) de la firul alb ce intră în conectorul de la plafonieră.

E nevoie de 2 conectori pentru fiecare modul montat ca plafonieră laterală, de 0,8 ml de fir dublu și de câte un modul de 3 LED-uri de culoare alb rece cu lupe de plastic.

------------------------------
Cost modul LED cu lupe / plafonieră = 6,5 lei
Cost fire ( 0,8 ml fir dublu de fiecare plafonieră ) : 1,5 lei
Cost 2 conectori / plafonieră : 1 leu
------------------------------
Total: 9 lei x 2 plafoniere = 18 lei

Spor la treabă !

Schimbat rulmentul de pe tamburul spate

De asta vara cand ma intorceam din concediu, am auzit cum huruie si stiam ca o sa trebuiasca schimbat un rulment.
Initial mi-a trecut prin minte sa-l schimb singur acasa. Am incercat, degeaba, am batut de m-am plictisit. La unele operatiuni nu merita sa te chinui acasa, nu pentru 40lei cat costa manopera. La service a durat cam 10 minute cu tot cu urcatul si coboratul masinii de pe elevator.
Am optat pentru rulmentul de origine, a costat 100lei, era la oferta pe google.

Montat cea de-a treia centura in spate

De mult imi doream aceasta mocheta neagra, drept e ca nici nu m-am agitat sa o gasesc. Cum avea si a treia centura la ea, am montat-o si pe aceasta.
Multmesc Marian pentru lipeala si intermediere!

Curatat radiator incalzire habitaclu

Si iarna trecuta am fost intrebat de cateva ori de ce nu mai baga masina caldura si le raspundeam ca este sigur de la termostat. Iarna asta toti cei care m-au intrebat de ce nu au caldura au verificat deja termostatul, asa ca a ramas de luat in calcul doar radiatorul de caldura habitaclu.
Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina, sunt sanse maxime sa ai acest radiator de incalzire habitaclu infundat cu mizerie.
Principalele motive pentru care se intampla treaba asta sunt siliconul folosit pentru etansare la schimbarea termostatului sau a pompei de apa, in loc de apa distilata s-a pus apa de la robinet, nu s-a utilizat antigelul recomandat de catre producator.
In cazul radiatorului din filmare, a avut parte de toate cele scrise mai sus.
Sa aveti grija ce radiator vreti sa cumparati, asta daca cumva va ganditi sa-l inlocuiti. Radiatorul pe origine trece de 360lei. Unul aftermarket costa undeva la 100lei si are doar 8 tuburi in loc de 12, foitele de aluminiu sunt extrem de rare comparativ cu cel de origine iar treaba asta face ca, caldura degajata in habitaclu sa nu fie deloc satisfacatoare. Un mare dezavantaj al radiatoarelor aftermarket este partea de etansare, iti rogi moartea incercand sa-l faci sa nu mai curga la imbinarea cu cele doua tevi. Nu mi punem ca atunci cand strangi surubul care fixeaza tevile pe radiator, crapa plasticul de pe radiator si atunci sa vezi distractie.


Si de la Andrei cateva poze cu ce crocobauri a gasit el in radiator

Am testat becurile H4 HUD Xenon Light

La Multi Ani! 2016. Incepem anul in forta cu un test de becuri H4.
Diferente sunt intre ele, dar nu enorme, desi pe ambalaj scrie 100/90W, garantat sunt doar 60/55W asa cum scrie pe ele.
Lumina degajata este alba, nu galbuie ca si becurile stoc, iar pe timp de noapte chiar ofera un plus de lumina, ceea ce este foarte bine.
Pe timp de zi, ca si pe timp de noapte, nu sunt deranjante, nu m-am simtit orbit de ele. Evident, vorbesc despre faza scurta, pe faza lunga mi-au violat ochii ambele modele de becuri.
Becurile sunt de la Denis, el stie pretul, el stie cand si cum se livreaza. Asta ca sa stiti de ce va ignor cand ma intrebati de unde puteti cumpara si care este pretul :). Opa, cica nici el nu mai stie de unde le-a cumparat si la ce bani, asta-i ce-a mai tare chestie pe care am auzit-o anul asta =)). Drept e ca au trecut doar 20 ore din noul an :D