Ajustat suport motor 1.5dci, reducerea trepidatiilor din caroserie

De vreo 3 ani se simt trepidatiile motorului in caroserie, tot mai tare pe masura ce trec anii. Stiu ca suportul motor este mucificat si necesita schimbat, dar am tot amanat-o... n-am un motiv efectiv de ce nu l-am schimbat.
Cand am fost pe la Ioji cu o alta problema, a simtit cat de tare se simte acea trepidatie si m-a intrebat daca vreau sa-mi rezolve suportul, macar temporar. Daaa claaar, baga, fa ce stii tu mai bine Ioji, oricum e mucificat, n-ai ce sa strici mai mult de atat.
Spre surprinderea mea, nu chiar surprins deoarece stiam ca nu o sa se mai simta atat de tare, trepidatiile chiar s-au redus enorm!
Din punctul meu de vedere, acel metal a fost gandit sa atinga cauciucul ca sa simti acele trepidatii,  sa te avertizeze ca suportul motor este uzat si trebuie inlocuit.
Deci probabil o sa pun un nou suport peste vreo 2-3 ani, ca un roman adevarat ce sunt. Cei 2-3 ani s-au rezumat la doar 3 luni: Schimbat suport motor 1.5dci.
Multumiri lui Ioji pentru pont ;)


32 de comentarii:

  1. Ai redus trepidatiile dar ai lungit cursa de joc al suportului, respectiv al motorului, e ok asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai da conteaza,mai ales daca afecteaza si alte componente.Ai taiat din suport si acum ii permiti sa joace cum vrea el, cauciucul hidroelastic o sa aibe de suferit si m-as mira sa te tina 2,3ani.Puteai poliza din bucata respectiva si sa incerci sa bagi o bucata de cauciuc mai dur...parerea mea

      Ștergere
    2. pai tocmai, in momentul in care metalul atingea cauciucul, apareau trepidatiile in caroserie. introducerea unui cauciuc mai dur ar fi unit metalul cu acel cauciuc, rezultatul fiind trepidatii in caroserie indiferent de turatia motorului.
      in cazul meu, la ralanti cand trepidatiile motorului sunt mai puternice, abia atunci acel metal atingea cauciucul si baga vibratii in caroserie. taind acel metal, a crescut distanta intre metal si cauciuc si nu mai baga vibratii in caroserie.
      dupa taiere, motorul o sa se lase mai in jos cu maxim 5mm pana apar din nou trepidatii

      Ștergere
    3. Cristi, Andrei are dreptate. Trepidatiile apar nu pentru ca metalul atingea cauciucul ci pentru ca ajungea sa nu-l mai atinga (din cauza uzurii). De aia avem garnituri de cauciuc intre diverse piese metalice, sau rigide, in general. Sunt sute de componente prin masina, mai ales in interior, pe unde si eu si tu si altii am adaugat garnituri, buretei, tot felul de chestii pe care producatorul nu le-a pus (spre deosebire de alti producatori) ca sa eliminam jocurile, care duc la vibratii si zgomote.
      Eu as fi adaugat acolo fie o fasie de cauciuc, fie una de tabla de aluminiu, lipita cumva cu poxipol de exemplu, ca sa elimin jocul aparaut din cauza uzurii.

      Ștergere
    4. deci nu ati inteles absolut nimic din filmare...
      repet: vibratiile apar pentru ca acea bucata de metal atingea cauciucul! acel metal nu are voie sa atinga cauciucul, intre ele trebuie sa fie distanta. daca acel metal atinge acel cauciuc, baga vibratii in caroserie. acel metal si bucata de cauciuc au rolul de a te atentiona ca suportul motor are uzura si trebuie sa-l schimbi in curand. daca nu ar fi conceput asa, te trezesti ca bate fier pe fier

      Ștergere
    5. pai undeva in suportul ala tot trebuie sa existe o atingere metal-cauciuc; de ce nu s-ar transmite vibratia acolo? cred ca la asta se refereau cei de mai sus.

      Ștergere
    6. Ei, poate nu stiu eu cum e conceput tamponul ala (Loganul meu e pe benzina). Daca la un tampon nou nu exista contact permanent intre cauciuc si portiunea inlaturata, atunci poate ai dreptate. Cred ca ar prinde bine un update (filmat cu camera, nu cu panarama aia de telefon, sau ce ai folosit la service :P) ca sa fie mai clar ce si cum.

      Ștergere
    7. Sorin: este suport motor hidroelastic, deci nu, nu cum te gandesti tu.
      Tanase: sapuniera aia de camera o folosesc de 2 ani :). am filmat o filmare filmata de dupa taiere, doar ca nu este ce trebuie, 7 minute dureaza, ma chinuie focalizarea si abia intelegi ceva... as aca a iesit la montaj

      Ștergere
    8. Tot respectul CRIS, esti tare, am rezolvat aceeasi problema, iar camera este OK.

      Ștergere
  2. Si la mine este o vibratie ciudata la relanti pana se incalzeste motorul si doar pe timp de iarna cand e frig. Suportu l-am schimbat acum 2 ani dar degeaba, si nu reusesc sa-mi dau seama ce anume vibreaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trepidatiile la tine e din alta cauza respectiv mersul neregulat al motorului.Poti verifica injectoarele si compresia.
      Trepidatiile de la suportul motor sunt in permanenta, fie iarna fie vara fie motor rece , cald etc.

      Ștergere
  3. Si atunci trepidatiile mele la 1.4mpi + GPL (am reglat deja tachetii), intre 2000...2700rpm, in special dupa chiptunig Dimsport (ulterior schimbat fise, bujii, bobina, curatat corp clapeta, mpp) DE LA CE AR FI?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna intrebare, in niciun caz de la suporti motor. ceva iti intra in rezonanta in acea plaja de turatii si o sa faci fire albe cautand sursa...

      Ștergere
  4. Cristi are dreptate daca atinge metalul de cauciuc vibreaza caroseria, acum nu stiu nu am testat si nici nu stiu ce efecte adverse poate avea iar solutia este una temporara asa cum a zis si el.Am facut cateva luni practica la Reno iar inginerul de acolo se luase de un taximetrist care venise cu nu stiu ce problema ca si-a facut distributia la un clio la un service de cartier iar la suportul motor ai o sfoara care e pe baza de limitator astfel incat sa nu permita jocul motorului prea mare nu a zis insa si ce poate afecta, din cauza asta am zis ca nu cred ca e o idee asa buna asta

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca motorul are trepidatii prea mari risti sa se rupa conuctle care fac legatura intre motor si caroserie si nu cedeaza si ele dupa cursa marita a motorului. Aceste probleme au fost la tevile clima la motorul dci110 pe Dacia si Nisan

    RăspundețiȘtergere
  6. salut,
    Cristi tot respectul pentru ce faci, insa acest tutorial este o mare plotogarie(sa nu zic mizerie), cum sa faci asa ceva la masita ta???!!!
    Imagineaza-ti ca asa ceva nu poate sa faca decat un samsar care vinde rable carpite.
    Acel tampon este un ansamblu hidro-elastic, are ulei inauntru, la tine se vede pe spate ca este zbarcit interiorul din cauciuc,deci este uscat.
    Varianta ieftina: se gaseste acel suport cu cauciuc plin la 60 ron.
    Te rog nu mai invata "infractorii" sa subrezeasaca si mai tare masinile noastre si asa terminate de drumurile "europene" din Romania.

    o zi buna,

    RăspundețiȘtergere
  7. a incercat cineva dak se potriveste suportul motor de renault clio,kangoo 1.5 dci care sunt diferentele??sigur este mai bun cel de clio reduce mai mult vibratiile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt diferite ca aspect clar prinderea p motor ar fi aceeasi este acelasi motor si pe caroserie la fel distanta dintre prinderea pe caroserie si cea de pe motor este necunoscuta,la logan cel cu rosu este mai scurt cel cu albastru mai lung cu care ar fi compatibil??

      Ștergere
  8. Creo que es una muy buena opcion, antes de colocar uno nuevo.
    (I think it's a very good option , before placing a new one.)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. yes, that was my ideea when i did this :)

      Ștergere
    2. Sal Criss.Am făcut și eu această ajustare la loganul meu după ce am văzut tutorialul tău.La început am spus ca nu se merită,mai bine îl schimb cu unul nou! Dar după ce am văzut cât costa originalul,pt ca celelalte nu țin decât puțin,m-am apucat de treabă.Chiar se schimba radical situația.Mi-am adus aminte cum mergea când am luat-o nouă.Am și AC pe ea dar nu vor fi probleme,pt ca sun furtune flexibile.Mai rămâne sa-i rezolv bătaia la motor care mi-a apărut acum 3 săptămâni.Cred ca mi-a sărit de la punct.Bate numai când se încălzește bine.Încă nu am verificat distribuția.Asta s-a întâmplat la o pornire dimineață la -15 gc.Ceva s-a întâmplat.Oricum mulțumim pt tutoriale!

      Ștergere
    3. asa se aude bataia la tine? https://www.youtube.com/watch?v=mQncTN_cdfQ
      este din injectoare, nu te stresa, asa fac toate cand prin putin auzura. baga ulei 2T si o sa se reduca instant acea bataie pe care o auzi

      Ștergere
    4. Nu Cristi.Face mai urât ,dar culmea după ce se încălzește.Am verificat injecția și cică e ok.Am 20000 cu injecția reparată.Când e frig afară bate mai puțin.Ulei 2 T folosesc demult,tot după ce am văzut la ține.Ești un exemplu doar!Mai nou am pe ea de vreo 4 luni pornire din telecomandă.Super bună.O pornesc dimineață din casă și când urc bebele în mașină e cald.La vara o laș pe aerul condiționat.Mașină se încălzește instant înăuntru dimineață.Cred ca are o rezistență electrica care intră până se încălzește apă în motor.Al meu e laureate.

      Ștergere
    5. foarte buna treaba cu incalirea in masina dimineata. eu am garaj :D

      Ștergere
  9. cristi eu am un logan 1.4 si de ceva timp la plecarea de pe loc se aude un trepidat daca o turez putin mai mult nu mai face asa. am verificat bobina,fise bujiile sunt noi nusttiu ce ar putea avea ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ambreiajul este uzat inegal. daca continui sa pleci asa mai turat, dupa un timp se niveleaza si nu-ti mai trepideaza

      Ștergere
  10. ar trebui sa ai o sectiune de filmulete MERGE SI ASA :D respect

    RăspundețiȘtergere