Mocheta pe capota portbagaj

Ce sa-i faci, reduceri de costuri ale companiei Dacia...
Mocheta nu este doar ornamentala, ea asigura si o izolatie termica reducandu-se astfel riscul de creare condens. Serios, am vazut capota de portbagaj plina de apa de la condens. Pe langa faptul ca si izoleaza termic, mai asigura si o izoatie fonica.
O gasiti de cumparat la silviu_79 pe [VAND] proiectoare, ceasuri bord, manere prestige etc.


Reglat gap bujii iridium

Salut, sunt Leon și iată și un tutorial pentru cei care vor sa își regleze bujiile.
Eu am achiziționat bujii NGK Laser Iridium care au venit cu un gap de 1mm. Pentru 1.2 16v cu gpl și stilul meu de condus, e prea mare. Cu cât gap-ul e mai mic, motorul trage mai bine la turatii joase. La bujiile ngk cu care am cumpărat mașina, după ce le-am redus gap-ul de la 0,95 la 0,7 chiar se simțea diferența. Iridiumurile fiind mai bune, le-am reglat la 0,8. La fel se pot regla și bujiile normale, fiind chiar mai puțin sensibile. Fiecare poate alege gap-ul potrivit pentru mașina și stilul sau de condus. După părerea mea minim ar fii 0,7 pe gaz și maxim 0,9 pe benzina.

Schimbat/reconditionat carbuni de la motor stergatoare

Salut, sunt Catalin. De curand am intampinat si eu problema cu stergatoarele si anume ca functionau doar pe treapta a 2-a, pe intermitent si pe treapta 1 nu miscau deloc. Problema a fost ca o perie din motoras era blocata. Am tot cautat pe forumuri tot felul de raspunsuri si rezolvari, ba chiar am vazut ca cineva a schimbat 2 motorase sh iar apoi a ajuns sa cumpere unul nou.
Cei care mai au problema asta pot incerca sa o rezolve cum am facut eu ca sa nu mai cheltuie bani degeaba... si uite asa mai invatam si una-alta. Am incercat sa fac un fel de tutorial prin poze.
Mentionez ca am efectuat aceasta operatiune si de aproximativ 4 luni functioneaza fara probleme.

In primele doua poze avem ansamblul de stergatoare asa cum este el demontat de pe masina.


Primul pas este slabirea acelei piulite folosind o cheie de 13.


Urmatorul pas este scoaterea celor 3 suruburi folosind o cheie de 10. Se intoarce mecanismul pe partea cealalta si se scoate mufa de pe suportul metalic, a doua poza. In partea din spate este asigurat cu o piedica care se indeparteaza folosind o surubelnita mica, mufa culisand inspre in fata. In poza a treia asa arata motorasul dat jos de pe ansamblul metalic.


Acum am ajuns in punctul unde demontam efectiv ansamblul motor. Prima data se da jos capacul de plastic care este fixat cu 4 cleme de prindere de plastic, cele 4 cerculete rosii, si care se fixeaza pe suportul metalic, cele 4 cerculete verzi.


In prima poza este indicat un surub care se scoate folosind un torx de 25. Dupa scoaterea surubului, se scoate clema incercuita(poza 2). Dupa care se departeaza carcasa rotorului de culoare negru de partea metalica culoare gri(poza 3). Grija mare la cum sunt pozitionate firele si acea clema ca sa stiti ulterior sa montati la loc tot ansamblul.


Cele doua corpuri fiind indepartate, putem vedea axul motorasului care este spiralat. Se prinde de acest el si se trage afara acest ax folosind putina putere. Doar sa aveti grija sa nu rupeti ceva fire. Dupa ce s-a scos afara se poate vedea efectiv rotorul.


In prima poza sunt indicate pozitiile celor 3 carbuni. Puteti misca de firele de cupru, asa testati care dintre carbuni sunt blocati sau se misca foarte greu. Daca carbunele este blocat sau culiseaza greu, se scoate si se curata. Daca sunt uzati la maxim, atunci doar schimbati.
In ce-a de-a doua poza este indicat capacelul care trebuie scos ca sa ajungem la carbune, se foloseste o surubelnita mica si subtire.
Scoateti carbunii pe rand si aveti grija sa nu rupeti firul care-l tine pe pozitie. Folositi un smirghel fin ca sa-l curatati pe toate cele 4 laturi. Curatati si locasul unde se introduce carbunele. Testati daca dupa aceasta operatiune carbunele culiseaza usor.


In cazul meu doar un carbune a fost blocat, l-am taiat in ideea de a merge prin magazine ca sa cumpar de schimb. Nu am gasit ceva identic si a trebuit sa le adaptez iar in final am renuntat si le-am reconditionat pe cele existente care aveau uzura undeva la jumatate, poza a treia.
 

Pentru reasamblarea sistemului se fac aceiasi pasi in sens invers. Trebuie sa aveti grija la doua aspecte foarte importante, cele doua tije lungi si insemnate cu galben sa fie paralele, iar cele doua piese insemnate cu o linie dreapta trebuie sa fie perfect aliniate. In poza sunt stramb amplasate, dar constructor precizeaza clar ca ele sa fie in linie dreapta cand se asambleaza la loc, poza a doua. Deci mare grija ca atunci cand strangeti acea piulita, cele doua metale sa fie perfect aliniate.


Cam atat, sper sa reusiti sa reparati motorasele defecte ca nu fiti nevoiti sa cumparati altele noi. Numai bine!

Mocheta insonorizanta sub bord, langa pedale

Eu am din fabrica aceasta mocheta, ca de altfel multe alte versiuni de logan. Dar sunt multi dintre voi care nu o aveti pe masina si ca parte de izolatie fonica, ajuta mult.
Mocheta o comercializeaza axscu in [VAND] Diverse, preturi Mici, " Mocheta antifonare deasupra pedale-PH1(clipsuri incluse)-20 lei".
Nu stiu de ce a scris doar PH1, exact aceiasi mocheta este si pe PH2.

Montat protectie discuri de frana

Stiu de foarte mult timp despre aceste protectii discuri, din septembrie 2010 cand le-am montat pe un Logan MCV PH2. Chiar am si cateva poze cu ele cand s-au montat. Fiind intuneric, nu am putut filma un tutorial atunci, dar nu-i bai, acum le-a venit si lor randul.
Codurile de produs sunt 60 01 549 101 si 60 01 549 102.
Le-am achizitionat de la DaciaShop.ro si se vand ca repere diferite deoarece unul este de dreapta si celalalt de stanga. Ca sa le cumparati, da-ti click pe acest link pentru cel de dreapta si un click pe acest link pentru cel de stanga.

L-am trantit si pe MAT'u!

Si-a achizitionat o suspensie reglabila Ta-Tehnix. De fapt, doar arcurile s-au folosit, ele fiind montate pe amortizoarele stoc. Pe spate stiam ca potrivesc fara probleme, dar pe fata trebuiau niste modificari, asa ca am dat amortizorul stoc jos, am pus Ta-Tehnix-ul direct pe talerul amortizorului de origine si le-am montat sus pe masina.


Vazand cum sta treaba, au fost necesare cateva modificari iar rezultatul este cel din filmare. A coborat cat o suspensie H&R. Pe spate este maxim ridicata si se mai poate duce in jos pana scoti scantei, pe fata este la jumatate si se poate lasa jos pana scoti scantei. Nu am incercat pentru ca se intuneca si voiam sa scap de el, m-a stresat la maxim cu suspensia lui :)


O sa ma intrebati ce prelungire are sub bara, este de pe Golf 4 si care potriveste relativ ok, cu mici modificari.
Dupa ce si-a reglat-o sa fie cat mai jos, cam asta se intampla, freaca usorel cu prelungirea pe jos. Nu des, doar cand franeaza, pe la usoare denivelari :))

Ornament plastic faruri, la semnalizare

Eu le am de mult timp montate pe masina de vreo 3 ani, dar cum nu se prea gaseau de cumparat pe atunci, n-am facut un tutorial. Dar acum le comercializeaza axscu in [VAND] Diverse, preturi Mici, pretul fiind mai mult decat decent.
Produsele sunt noi si de origine Dacia, codurile lor fiind 60 01 549 449 si 60 01 549 450.
Sunt facute pentru prima varianta de Logan si portivesc 100%. Pentru PH2 trebuie sa improvizezi putin ca sa le fixezi iar efectul final este acelasi.
Probabil va ganditi ca este prea mult de lucru pentru a monta aceste "banale" ornamente, va garantez ca merita, la mine totul a durat vreo 20 minute.


Reglarea farurilor pe verticala si orizontala

De foarte mult timp vreau sa fac acest tutorial, stiind ca nu este usor de filmat. Si chiar nu a fost usor, tutorialul care-l vedeti acum este filmat a treia oara.
Inca o data multumiri lui Caius si La Multi Ani! Este si ziua lui astazi :)



Si cum am omis sa arat un mic detaliu, il pun acum


paulmagnnum: Pentru masini cu farurile pana la 850mm deasupra soselei: se accepta inclinatie de 0.5% - 2% (din fabrica vin reglate intre 1% si 1.5%). Nu are importanta distanta fata de zid, se modifica doar diensiunile masurate procetul ramanand la fel. Pe multe faruri scrie 1% insemnand ca ar trebui reglate 1% inclinatie. La 5m distanta fata de zid inseamna 5cm diferenta de nivel (inaltimea farului minus inaltimea linie de separatie a luminii). Verificati ca locul sa fie drept: unde am reglat eu farurile era diferenta de 2.5 cm, a trebuit sa compensez, altfel ii orbeam pe toti si nu vedeam nimica nici eu. Cu cat distanta este mai mare cu atat reglajul este mai precis atat timp cat terenul este perfect drept. Intre 3m si 7m e suficient zic eu.

Cat despre reglarea pe orizontala (nu stiu daca loganul are aceasta posibilitate), se admite o abatere de 0% pana la 2% inspre dreapta. Asta inseamna punctul in care lumina incepe sa o ia in sus la unghi. Acel punct nu trebuie sa fie mai in stanga decat centrul farului dar poate fi mai in dreapta cu 2%. Recomand reglarea in vecinatatea lui 0 evident. (grija mare la perpendicularitatea masinii pe perete).