Pages

Schimbat rulment fuzeta

Intr-o zi Stelutu din Targoviste m-a sunat sa ma intrebe daca nu vreau poze si ceva filmari de cand a schimbat el rulmentii pe fata. Si cum vorba aia "mânci calule ovăz?", iata cum a facut el. Salut Cristi, Asa cum ti-am promis o sa-ti trimit ceva poze si ceva comentarii, ceva sfaturi... zic eu bune. Daca vrem sa schimbam rulmentul de fata, in primul rand trebuie sa desfacem piulita de la planetara, dar inainte sa dam roata jos, ca sa o putem desface mai bine. Avem nevoie de o cheie tubulara de 30. Odata ce am indepartat piulita de pe planetara, nu trebuie decat sa fortam un pic si pleaca pana la urma fara orice alta interventie. In urmatoarea poza sunt cele 2 suruburi ce trebuiesc desfacute de la discul de frana, torx 40. In urmatoarele poze se vede unde trebuie dat cu spray degripant pentru a desface acea piulita a pipei de bieleta si a scoaterii discului de frana. Si aici este o mica problema, trebuie sa desfaci si sa infiletezi piulita tot timpul o tura inainte si o jumate de tura inapoi si in acelasi timp sa mai dai din cand in cand cu spray degripant, daca nu, risti ori sa se invarta cu totul ori sa se rada filetul. Iti arat si o super buna presa de scos capetele de bara de pe fuzeta, achizitionata de pe DaciaShop.ro. Urmatorul pas desfacerea piulitelor si scoaterea suruburilor de pe amortizor urmat de scoaterea planetarei de pe fuzeta. O sa iasa cam greu, dar te poti folosii de un dorn sa o dai afara de pe fuzeta. Scoaterea surubului de la pivot, dupa ce desfaci piulita este recomandat sa dai cu spray degripant in acea fanta sa intre peste tot si inca ceva, sa-l rotesti un pic in gol sa se degripeze de acolo si pe urma ii pui piulita in cap si bati in piulita pana ajunge in rasul fuzetei pe urma te folosesti de un dornulet ca sa-l impingi de tot afara. Butucul rotii fata de pe fuzeta, asa ceva am scos tot cu presa dar...am ramas fara acumulatori. Chestia nasoala e ca, camasa interioara a rulmentului ramane pe butuc si nu se poate decat cu flexul... Siguranta de pe fuzeta trebuie scoasa. Scoaterea rulmentului cu presa hidraulica de 12 tone, nici o sansa fara asa ceva! Trusa de bagat rulmentii noi inapoi. Se poate baga si cu cea hidraulica dar risti sa-l spargi daca intra putin inclinat... asa simti la mana cum intra. Inainte de a baga noul rulment trebuie uns interiorul cu vaselina. Singura sansa de a scoate camasa interioara... flexul. Iar introducerea butucului pe noul rulment... tot cu presa hidraulica. De facut poze cu montat inapoi nu cred ca mai avea rost, am facut totul cum mi-a venit mai usor. Sper sa va fie de folos. Stelutu_Targoviste

75 de comentarii:

  1. Da da da....ceva ce nu se face in spatele blocului. Dar care sunt "simtomele" dupa care iti dai seama ca trebuie schimbat rulmentul??

    RăspundețiȘtergere
  2. salut din cate stiu eu incepe sa se auda un zgomot in mers un huruit mai exact sau se poate verifica cu masina pusa pe cric si incepi sa misti de roata si daca are joc inseamna ca trebuie schimbat rulmentul daca gresesc imi cer scuze si i rog pe cei priceputi sa ma corecteze

    RăspundețiȘtergere
  3. cristi: http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/verificat-joc-rulment-roata.html
    si da, cand e defect rulmentul incepe sa huruie

    RăspundețiȘtergere
  4. am avut un rulment fata care huruia ingrozitor de vreo 300-400 km
    am facut opratia asta la service dupa ce m am consultat cu un prieten mecanic
    rulment 75 ron (snr france)
    manopera 82 ron
    bucuria urechilor mele de nepretuit

    RăspundețiȘtergere
  5. ba crst io la mai multe masini no am schbat cu mna

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut cristi te deranjez si eu cu o intrebare vreau si eu sa montez ceva senzori de parcare si trebuie sa ma leg la mufa de la marsarier nu sti cumva care este plusul si minusul acolo la mufa ?sau cum as putea sa aflu ?aparat de masurat nu am din pacate mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Poti afla cu o lampa de control cumparata sau facuta de tine cu un bec de far , ca sa afli care e plusul pe mufa legi minusul pe caroserie de la lampa de control iar plusul il pozitionezi in mufa pe fiecare papuc in parte.

      Ștergere
  7. e o adevarata avere si indispensabil http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=9336&osCsid=b5096409df164ccfa474cca8f1cb3d26
    - masa este firul negru
    - plusul este pinul numarul 1, scrie pe mufa

    RăspundețiȘtergere
  8. bun tutorialul , chiar daca nu-i facut cap-coada film ... 12 t ? si le-a folosit pe toate 12 ? :-o eu credeam ca de scos merge si cu ciocanul , de bagat la loc , imi faceam rost de un disc din ala si am terminat balciul ... oricum felicitari pentru tutorial !!! si cati km are masina ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Stelutu_Targoviste9 ianuarie 2012 la 17:14

    Pentru,,paiu dragos''.....Din pacate trebuia sa stau o zi intreaga sa filmez pe bucati si nu stiu daca se merita mai ales ca am o panarama de aparat foto si cred ca nu se intelegea mai nimic.De scos rulmentul e cam problematic cu altceva pentru ca am mai schimbat si rulmentul pe spate si nu am reusit cu presa manuala,a fost atat de tare gripat pe tambur incat dupa ce l-am bagat la presa hidraulica s-a spart pur si simplu tamburul si uite asa m-a bagat in gaura de vre-o 300 ron.masina are aproape 180.000 si este 1.6 MPI.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam asta e viata unui rulment, pe mine m.a lasat la 174 000

      Ștergere
  10. Stelutu_Targoviste9 ianuarie 2012 la 18:12

    Sincer,eu nu am cumparat masina de noua,avea 80.000 cand am cuparat-o,prea multe nu stiu in aceasta privinta...Dar tind sa cred ca sunt cei originali din moment ce au iesit atat de greu si nu se cunostea umblat pe acolo...Si ar mai fi ceva inainte sa bagi noul rulment la loc ar fi bine sa desfaci acea protectie si sa mai bagi ceva vaselina acolo,,,fabricantul s-a cam zgarcit in aceasta privinta.

    RăspundețiȘtergere
  11. 180k e o cifra impresionanta , eu abia am 60 k in 7 ani

    RăspundețiȘtergere
  12. Stelutu_Targoviste9 ianuarie 2012 la 19:24

    Deci poti sa stai linistit inca 7 ani,cel putin.180.000km nu inseamna chiar atat de mult,am cunostinte care au aproape 250 si nu au absolut nici o problema cu Loganul doar ca e pe benzina.In afara de consumabile nu au schimbat absolut nimic.La capitolul consumabile intra si bielete,pivoti,si alte chestii pe la directie si frane...Eu fac aproximativ 50.000 pe an si o alerg toata tara in lung si-n lat si cu aceasta ocazie as vrea sa spun tuturor ca avem o tara atat de frumoasa ! O alerg in timpul liber,cu familia....nu cu serviciul...Vroiam sa va spun ca la munte pe nameti pana la faruri loganul echipat si cu lanturi a lasat foarte multe masini de fite in urma .Deja trec pe alt taram...Toate cele bune tuturor loganistilor !
    Era sa uit...NU ratati TRANSALPINA !

    RăspundețiȘtergere
  13. nu inteleg acest tutorial

    RăspundețiȘtergere
  14. insemna ca in nici un caz sa nu te apuci sa schimbi rulmentul :)

    RăspundețiȘtergere
  15. domnule fa si tu un tutoral cu iluminare aeratoare sau la maner

    RăspundețiȘtergere
  16. apai sa de-a caldura, nu-mi surade ideea de a demonta plastice pe frigu' asta

    RăspundețiȘtergere
  17. asta chiar k nu-i practic :) , daca pui lumina in aeratoare , la ce te ajuta ? arata doar frumos si atat :( si la fel si la maner , eventual pe exterior ar arata bine , o idee practica ar fi , sa iei o bucata de pexiglas, sa-i pui leduri si sa o pui la cheie , sa stea mereu aprinsa , cand intri in masina sa nu mai "bajbai" pe acolo cautand gaura

    RăspundețiȘtergere
  18. in aeratoare chiar e ciudat s avezi tot praful ce se aduna in interior. la manerele din interior e o idee, nu pentru mine, ci pentru cei care cauta noaptea de nebuni dupa maneru ca s adeschida usa. ca sa-i ajut, deschid eu usa, se aprinde lumina de la plafoniera si o vad si ei.
    cat despre plexiglass la cheie... hai sa schimbam lunar bateria :). desi e o idee buna, s-ar putea introduce un led care sa lumineze cand apesi unul din botoane.
    iar iluminarea pe exterior a manerelor... sa se vada ce frumoase's zgarieturile de pe vopsea in acel loc?

    RăspundețiȘtergere
  19. =))) stii cat de putin consuma un led :-o nici nu se pune la pabterie :-p in aeratoare trebuie sa pui ca sa vezi sobolanii morti pe acolo ... bleac . stii ca sunt unii ca au gasit soareci morti in masina si in aeratoare ? :-o

    RăspundețiȘtergere
  20. Salutare! Ce se poate intampla daca huruie rulmentul de pe fata si nu il schimb? E bai daca mai fac 200 de km? Acum nu sunt in orasul meu, de-aia intreb

    RăspundețiȘtergere
  21. e grav! mai astepti macar 2-3000km ca sa-l schimbi :)
    stai linistit ca n-are nici pe dracu, colegul a mers 9000km cu el huruind. dar a si fost praf cand l-a schimbat :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exista risc de blocare roata in timpul mersului!!!sa ai 100 km la ora si sa se blocheze roata ..........nu te vad bine!!dar e drept ca nu am auzit pe nimeni sa i se intimple asa ceva inca!!

      Ștergere
    2. Daca rulmentul huruie trebuie schimbat...daca nu se schimba, exista posibilitatea sa-i spargi componentele datorita frecarii mari si sa incingi in asa hal fuzeta incat sa o decalibrezi complet, sa nuti mai incapa la cote nici un alt rulment....adica fuzeta noua! Asta in cel mai bun caz, exista cazuri cand datorita incingerii fuzetei, socurilor, aceasta chiar sa fisurat...
      Daca huruie, trebuie mers cu grija(maxim 90-100kmh) si schimbat neaparat...este o piesa importanta nu face parte din categoria "laso ca merge si asa"

      Ștergere
  22. Super. Sanatate si-un praz verde. Am crezut ca-mi sare roata sau cacaturi d-astea.

    RăspundețiȘtergere
  23. nu sare nimic, eu merg asa de 15000 km.... azi ma duc sa o bag in service :)

    RăspundețiȘtergere
  24. salut
    se poate rectifica filetul cu un tarod la un butuc pe fata fara a demonta butucul
    (ma intereseaza daca portfuzeta permite patrunderea completa a tarodului prin filetul de la butuc, adica mai precis daca in spatele butucului e loc pentru a permite infiletarea completa a tarodului)
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu prea cred ca ai loc. dar poti da roata jos si verifici exact

      Ștergere
  25. Rulmentul de la rotile din spate este identic cu cel de pe fata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc otal de acest lucru.

      Ștergere
    2. Tot eu raspund...nu sunt identici, cel de fata are 73mm cel de spate are 52mm diametrul exterior...si nu difera doar prin asta

      Ștergere
  26. Salutare...in week-end am schimbat rulmentul la roata stanga fata...nu am fost foarte atent si am reusit sa scot planetara din cutie. Am introdus-o la loc dar nu stiu daca exact in acelasi loc. Este vreo posibilitate sa o fi introdus altfel decat trebuia? Mentionez ca am facut vreo 200 km dupa ce am schimbat rulmentul si de vreo 2-3 ori s-a auzit un zgomot (huruit, rontzait) scurt exact pe partea aia...un zgomot ca de rulment cu bile sparte...repet, cateva secunde (1-3 sec), si s-a intamplat la viteza mica (20-30 km/h)...DE LA CE POATE FI ZGOMOTUL?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista pozitia corecta, doar sa nu fi futat ceva pe acolo. n-am idee ce se poate intampla pe acolo :(

      Ștergere
  27. rulmentul nu se umple cu vaselina total.producatorul nu a facut economie,atat se greseaza.

    RăspundețiȘtergere
  28. cred ca ar fi putut pune piesa in apa cit mai rece,cu gheata si dupa ce s-a racit sa incalzeasca camasa interioara a rulmentului(autogen,lampa cu gaz etc)lasand piesa in continuare in apa si diferenta dintre cotele de dilatare si contractare a celor doua piese sa faca posibila demontarea lor.Acelasi principiu si la montaj .RULMENTULla temperatura mediului!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. Scuzama te contrazic rulmentul dupa butuc nu se scoate cu flexul exista presa de scos ,in cel mai rau caz incalzesti putin camasa ramasa cu un arzator sy iese imediat dar sa fii atent sa nu incalzesti si butucul camasa se dilata la caldura si cade,am un prieten care are atelier auto si sia facut o presa de scos camasi dupa butuc a luat modelul dupa una originala .daca cautib vei gasi si originala dar este foarte scumpa .

    RăspundețiȘtergere
  30. sal eu am schimbat rulmenti si am ramas fara frana stanga
    e de la rulment sau de la altceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este garantat doar de la frana. dar nu-ti poate spune de la ce... cine stie ce ti-a facut mecanicul pe acolo

      Ștergere
  31. merge fuzeta de la diesel pe benzina?

    RăspundețiȘtergere
  32. maistru cristi spune si mie te rog cati rulmenti sant pe fata pe o parte 1 sau doi sant plecta din tara si imi huruie rulmentu pe stanga fata de zici ca imi iau zboru si nustiu cati sa comand 1 sau 2

    RăspundețiȘtergere
  33. multam fain poti sa ii recomanzi si o marca

    RăspundețiȘtergere
  34. salut! am si eu o intrebare....butucul rotii fata la logan se poate ovaliza? pt ca pana acum, in 10 mii de km am schimbat doua discuri de frana pe aceeasi parte...si acelasi rezultat, dupa 3-4 mii de km poate chiar mai repede incepe sa fuleze...si am obs dupa ce am dat discul jos ca butucul este vinovat! se simte la viteza de peste 60km/h o bataie in volan dar cel mai urat face la franare,simtindu-se si in pedala de frana! ms mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e ciudat sa fie fuzeta futata... dar mai sti... cumpara una second, este fier masiv si nu prea ar trebui sa se strambe. ideea e ca nu merita sa dai banii pe o fuzeta noua, e scumpa ca dracu

      Ștergere
    2. da stiu...multumesc de raspuns....o sa cumpar un butuc si un rulment...si le montez....sper sa nu mai faca asa..ca....daca mergeam cu 130 si puneam frana mai violent ziceai ca am abs...chiar daca masina nu e dotata cu asa ceva!

      Ștergere
  35. salut. vroiam sa te intreb daca este vreo diferenta la portfuzeta de la loganul simplu si porfuzeta de la cel cu abs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca senzorul de ABS este pe rulment. teoretic ar trebui sa fie aceiasi portfuzeta

      Ștergere
    2. am schimbat rulmentul si butucul....rezultatul bun...nu mai vibreaza nimic nici la viteza nici la franare si huruitul care se auzea cand eram intr-o curba larga la dreapta a disparut! (daca mai intampina cineva pb asta....recomand rulment optimal...si butuc febi)

      Ștergere
  36. sal cristi,hai ca ieri am facut ceva frumos ,daca ma mancat ma m scarpinat,am vrut si am schimbat rotile de pe fata si le am pus pe spate,aveam joc an volan stanga /dreapta ,dar nu pe toate portiunile de drum juca,an fine ,ideea e ca am rupt surubul antifurt si acum merg an trei,se poate scoate surubul din fuzeta ,daca nu poate sa l apuce daca da discul jos ,a ramas afara cam 5mm ,oricum e dupa disc ,nu e nici la fata discului rupt,ca doar nu o sa schimb fuzeta acum,am ancercat eu sa dau discul jos ,dar nu am reusit,sant prea stranse,o sa ma duc la un cervice si are ceva daca merg an trei suruburi.loganul e 1.4

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu te stresa, se poate scoate afara, ai nevoie doar de sculele adecvate. la un service sigur au

      Ștergere
  37. am vazut ca piesa an care intra cele 4 suruburi de la roata ,nu stiu cum ai zice ,vine pe fuzeta ,se demonteaza sa pot scoate surubul rupt ,din cate am vazut an piesa aia se anfileteaza suruburile,dar trebui scos surubul mare si iese de pe capatul planetarei,corecteazama daca nu e asa.

    RăspundețiȘtergere
  38. Butucul ala atins de flex este compromis. Riscul sa apara fisuri este extrem de mare.

    RăspundețiȘtergere
  39. salut. am si eu o problema pe partea dreapta la logan. se aude o bataie si un uruit dar totodata si fuleaza roata in miscare la orice viteza as avea,dar mai ales la viraj dreapta chiar si intr-o curba mai larga. am schimbat bieleta de directie rulmentul chiar si planetara si are aceleasi simtome incontinuare. ce trebuie facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate fi din rulment, de acolo si huruitul. la fel de bine ar putea fi si din pivot. eu zic totusi sa mergi pan ala un mecanic, o constatare nu poate sa coste atat de mult

      Ștergere
  40. Salut am si eu o intrebare, se pot gresa rulmenti ca nu am umblat niciodata pe acolo si un pic de vaselina nu cred ca strica o data pe an sau la doi ani, si daca s-ar putea face si un tutorial ar fi de mare ajutor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. accesul la el este greoi, tot ai nevoie de o presa, deci pica treaba asta cu gresatul preventiv

      Ștergere
  41. Salut
    Am schimbat rulmenti fata la Logan 1,5 DCI model iunie 2006 la un mecanic . Masina este echipata cu ABS . De atunci ABS intra la franari usoare ,iar la drum lung dupa 10 km se aprinde semnalizare ABS si frana de mana .Motivul ,comform celor de la Dacia Servis ,MONTAT RULMENTI CU ALT NR DE POLI /CITITOR ABS .Rezolvare = schimbare rulmenti cu poli corespunazatori fara sa spuna cati poli trebuie sa aiba rulmentul.tret la ei 600lei (2 X 250lei buc/ rulment si 100 manopera)
    La magazinul de piese auto vanzatorul a ramas fara grai cind a auzit ca vreau rulmenti cu nr de poli adecvati modelului de masina .
    Asa ca mare atentie sa nu platiti ca mine de doua ori .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fucking shit! no ca asta e prima data cand aud :) chiar este bine de stiut :)

      Ștergere
  42. si totusi poate stie cineva ,nr de poli pentru logan 1,5 DCI iunie 2006 ???????

    RăspundețiȘtergere
  43. Nu stiu nr polilor dar sunt 2 modele de rulm cu abs fata iar data de schimbare este 2008. Se identifica cu serie sasiu si/sau timbrul oval de pe stalp usa

    RăspundețiȘtergere
  44. stie cineva ce diametru are presa pentru schimbarea rulmentilor de pe spate ? 50 mm sau 51 mm ? rulmentii de pe fata sunt la fel ca cei de pe fata ? merci

    RăspundețiȘtergere
  45. Salut.Vad ca sunt cam in urma cu comentariile,dar poate cineva ma vedesi ma lamureste si pe mine.Sunt plecat din tara si in vara asta imi expira verificarea,asa ca am luat de la servici doua zile libere si am dat o fuga in tara sa rezolv problema.La mecanic pe langa problemele de directie mi s-a recomandat sa schimb rulmentul fata deoarece face un mic zgomot si pe viitor s-ar putea sa ma lase.Asa ca l-am schimbat.(masina are ABS)toate bune si frumoase la mersul prin oras cu viteze mici.Cand am plecat inapoi(duminica) la primi km cu viteza peste 70-80km/h se aprind becurile de la ABS si frana de mana.Opresc,iau contactul,si totul ca nou.Povestea se repeta imediat peste acea viteza.Am mai intrebat in particularsi mi s-a spus ca poate rulmentul a fost montat invers(se poate asa ceva?).Bun...acum care o fi problema eu nu stiu dar m-am hotarat sa il schimb din nou dar acum cu mainile mele.Vreau sa-l comand de pe internet.Problema mea este :care este diferenta intre un rulment cu ABS si unul fara,si apoi care este pozitia corecta a celui cu ABS.trebuie specificat in comanda anul de fabricatie sau sunt toti aceeasi marime? Multumesc anticipat (sunt sotul Elenei)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu unul nu te pot ajuta cu aceste informatii, n-am ajuns la rulmenti :(

      Ștergere
  46. Logan cu ABS fabricatie pana in martie 2007, rulment cu 44 poli, dupa martie 2007, rulment cu 48 poli. Daca gresiti modelul de rulment, dupa viteza de 40km/h daca nu ma insel se va aprinde martorul de abs in bord (pana la acea viteza daca franati va intra abs-ul indiferent daca este sau nu cazul) dupa care franarea va fi normala doar ca lipsita de abs. Dupa 80km/h se va aprinde si martorul de frana de mana. Mare atentie la mecanicul ce va monteaza rulmentul...acel disc ce contine acele striatii numiti poli sunt dintr-un metal casant si la un montaj necorespunzator se pot sparge, moment in care veti intalnii aceleasi simptomatici. Sper ca va este de folos informatia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De as fii citit asta mai devreme, nu-i bai.
      Stii cumva daca se poate monta senzorul abs ( discul acela ) ( inelul abs ) de pe rulmentul vechi pe cel nou ? Adica daca e compatibila mutarea.Asta ca sa mai scutesc niste bani.

      Ștergere
  47. Buna ziua domnilor, am cumparat 4 jante SH ptr loganul meu 1.4 mpi 2007 pentru cauciucurile de iarna . Dupa montarea jantelor masina era blocata mecanic. Cei de la vulcanizare au pilit prezoanele apoi totul a fost ok pana a inceput sa huruie ceva pe fata. E posibil ca prezoanele sa fii atins rulmentul ? Jantele nu au santul pentru prezoane in afara , e direct la fata tablei. Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, prezoanele pentru jantele de aliaj sunt mai lungi. in momentul in care pui jante de tabla, implicit trebuie si prezoane mai scurte.
      lasa ca vine vara si cand o sa pui jantele de aliaj o sa constati ai prezoane prea scurte. prezoanele pentru jantele de aliaj te costa undeva pe la 2 euro bucata. pentru cele de tabla gaseai la dezmembrari auto la bani putini.
      este imposibil ca prezoanele sa atinga in rulment.

      Ștergere
  48. Îmi poți recomanda un service care nu te stoarce de 💰 in Timișoara?

    RăspundețiȘtergere