Schimbat brate/bascule

Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si aceste brate. Ulterior am constatat ca pivotii erau inca ok, la fel si bucsile. Deci nu aruncam nimic, doar depozitam pentru ca nu stim ce ne rezerva viitorul.
De precizat ca strangerea finala nu trebuie facuta neaparat pe groapa, lasi masina jos sprijinita pe discurile de frana, pe caramizi sau butuci.
Multumiri lui Adrian din Constanta(TBone) pentru sprijinul acordat.

Ca si recomandare, daca tot schimbati bratele, ar fi indicat sa schimbati bieletele de la bara stabilizatoare si daca tot esti acolo, schimba si bucsile de la bara stabilizatoare.
Toata operatiunea de schimbare am facut-o pe cand aveam 94.000km.

Si intre timp am prins un brat de pe un Logan cu 90.000km si i-am facut cateva poze la bucsile existente pe el. Una din ele era deformata, probabil in urma unui soc mai puternic.




bara

151 de comentarii:

  1. Saiba de plastic de pe pivot e pentru protectia contra mizeriei.

    RăspundețiȘtergere
  2. La cati Km ai schimbat bascula?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Cristi! Cat te-au costat piesele pentru schimbarea asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te referi la brate sau la tot ce-am schimbat?
      total 1000lei

      Ștergere
    2. cum iti dai seama ca triunghiurile sunt varza...adica cum se manifesta masina bate ceva sau ?

      Ștergere
    3. pentruca atunci cand trec peste speed bumbs bate ceva partea stanga. am schimbat amortizoare. flanse mortizoare cu rulmet ,bieleta directie cu cap de bara complet, si bielete antiruliu cu bucse , deci cred ca ar fi bratele dar nu am nici un fel de joc in pivot sau bucsele lui...

      Ștergere
    4. Eu cred ca jocul ala e de la piese de neorigine. Eu am schimbat pivot cu bascula la dacia service autorizat si nu a necesitat unghiuri.

      Ștergere
    5. unghiurile se fac doar cand schimbi pe directie ceva........cap bara(pipa), bielete....

      Ștergere
  4. nu poti face un tutorial cu prezentarea motoarelor 1.2 16v, 1.6, 1.6 16v si 1.5 dci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut eu am cumparat bucsile de la bascule separat . Ie mai indicat sa iau basculele cu totu??

      Ștergere
    2. sa vezi ce greu scoti vechile bucse. dar sa vezi ce greu le bagi pe noile bucse in locatie...

      Ștergere
  5. Salut mestere poate gresesc dar bucsile de pe bratul nou sunt mai scurte decat cele originale dupa cum neai aratat dupa mine nu ar trebuie sa aiba jocul lateral prezentat de tine ca sa il anulezi trebuie sa strangi pana se indoaie suportul de bascula nu mi se pare in regula acest lucru s-au poate gresesc in fine eu as opta pentru un brat original oricum bratele originale merg si 200000 de km lejer nu am inteles prea bine cum e cu pozitionarea bucsilor dar banuiesc ce ai vrut sa faci adica sa le strangi in pozitia apasata de greutatea masini eu cred ca si daca ai fi facut strangerea definitiva fara roti bratul s-ar fi asezat la loc dupa primi metri rulati oricum ai lucrat ca la carte pivotul il puteai scoate mai usor daca te ajutai cu o dalta potrivita in fanta de retinere a pivotului bafta mai departe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la fel erau si bratele inainte sa le scot, acelasi joc.
      exact, strangere se face in pozitia naturala, adica masina pe rotile ei. si nu, nu e acelasi lucru daca le strangi cu bratele atarnand, chiar conteaza acest aspect ;)

      Ștergere
    2. Salut, care este diferenta, poti explica te rog?

      Ștergere
    3. Te intreb pemtru ca eu cand am schimbat bascula am bagat cricul sub disc si am fortat bascula in sus, sa aiba o pozitie cat mai aproape de naturala, crezi ca este suficient?Sau trebuie sa ma bag sub ea, sa desfac suruburile de la bascula si sa le strang din nou...Multumesc

      Ștergere
    4. la fel de bine o puteai lasa cu discul proptit pe o caramida. ridicand de disc nu stii cand este pozitia natirala, doar ai aproximat-o.

      Ștergere
    5. deci ar fi ok si asa sau sa le repozitionez din nou? adica nu as vrea sa stric bucsile basculei...nu prea stiu exact ce se poate intampla...multam

      Ștergere
    6. eu am circulat 30.000km fara sa repozitionez bucsele si nu s-au stricat. dar e de prefereat sa fie pozitionate in starea normala, altfel sunt tensionate si deterioreaza in timp cauciucul.
      avand in vedere ca ai ridicat de disc, ai aproximat pozitia, eu as spune ca foarte aproape de adevar. eu unul nu as repozitiona :)

      Ștergere
  6. cam greu..cand e cazul sa schimb aceasta piesa ma voi duce intr-un service.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai avut mult de munca ca sa le schimbi cred ca ti-a luat o zi intreaga .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca sa schimb brate, bielete directie, bieleta bara stabilizare, bucsi bara stabilizare capete bara, totul in vre-o 6 ore si asta doar din cauza ca am si filmat. folosind o singur acamera a trebuit sa o tot mut si sa refilmez aceiasi scena ;)
      dar normal, o singura persoana ar schimba totul in vre-o 3-4 ore, maxim.

      Ștergere
  8. doar pivotul de pe brat se poate schimba?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, ai nevoie de o presa sa-l scoti afara si evident, sa-l bagi la loc

      Ștergere
    2. Nu e recomandabil sa schimbi doar pivotul,tabla bratului este subtire si nu-l mai strange pe ce-l nou cum trebuie in brat.Ai mari sanse ca la o groapa sau denivelare sa-ti sara pivotu.

      Ștergere
  9. hei criss, ce zici de setul asta http://www.bonmarc.ro/faruri-lampi/piese-directie-logan-facelift-set/22-kt-250-kit-elemente-directie-logan-et-depozit3 e ceva de el, ma tsine 20.000-30.000 de km?

    RăspundețiȘtergere
  10. sall cristi treaba vad ca i simpla ,sincer nu prea se merita daca ajungi la cervice la geometrie,nu stiu dc trebui facuta din nou ca nu se umbla la capetele de bara ,nu sant la fel basculele ,poate sant la fel originalele si nu mai trebui geometria sa mai pierdem si acolo 110 roni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vizioneaza din nou la minutul 9:37 si ai sa-ti schimbi parerea. ai aproape 5mm toleranta, un fleac.
      deci faci geometria dupa aceasta operatiune.

      Ștergere
  11. era mai util daca aratai cum schimbi bucsile si pivotul.
    asa bratul cu totul echipat e usor de schimbat,dar mai scump!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar nu ti-a zis nimeni ca odata schimbate bucsele nu vor fi ca noi?
      iar pivotul e foarte greu de schimbat, ai nevoie de presa sa-l scoti si sa-l bagi. iar scule fix n-am pentru asa ceva.

      Ștergere
    2. nici bratul tau pe care l-ai schimbat nu e de origine,si nici bucsile,deci n-o sa tina ca cel de pana acum,dar asa ne-am invatat sa schimbam cu totul....

      Ștergere
    3. asta-i clar, nici macar cele de origine nu vor tine cat cele cu care a venit masina ;)

      Ștergere
    4. Un pivot si 2 bucse de calitate te costa aproape cat un brat nou in plus ai si mari sanse ca la o denivelare sau groapa sa-ti sara pivotul din brat afara deoarece tabla din care e facut este foarte subtire si nu-l mai strange pe cel nou la fel ca si pe primul.Ia imaginati-va cum ar fi sa va sara undeva pe la 100-120km/h.....

      Ștergere
  12. salut maestre. la cati km ai schimbat bratele? mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toata operatiunea de schimbare am facut-o pe cand aveam 94.000km.

      Ștergere
  13. Pivotul cum se verifica daca are joc??

    Am verificat capatele de bara ...cel stanga e mai mult decat ok..dar pe dreapta,are acel joc ,la fel ca intr-un tutorial de al tau..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pivotul e greu de verificat. si in service isi dau greu seama.
      dar daca tu spui ca ai joc la capatul de bara, de ce ma mai intrebi de unde ar putea fi bataia?
      probabil cand esti virat si pe diferenta de nivel, din cauza a cine stie ce forte auzi acel trosc. dar mai mult ca sigur el bate si in alte conditii, se aude maiincet si urechea ta este deja obisnuita cu ea si nu o sesizezi.

      Ștergere
  14. Daca mergeam in service si spuneam ca bate cu rotile virate parca auzeam de la ei ca dom`le e planetara,ceea ce mai mult ca sigur nu e

    RăspundețiȘtergere
  15. Muchas Gracias CRIS, soy de Ecuador a pesar que no entiendo mucho su idioma, son muy interesantes sus artículos.

    RăspundețiȘtergere
  16. Cu brate originale am mers eu 230 de mii,nu din auzite.

    RăspundețiȘtergere
  17. BIELETA ANTI RULIU o strangi cand masina e ridicata pe cric sau ca si bucsile de la brat in pozitia naturala a rotilor? cat de tare o strangi? am gasit la loganl meu plasticul de la bieleta antiruliu crapat, inbatranit (partea superioara) si am mai strans surubul inca 5 mm ca sa elimin un sunet suparator la roata (cand merg pe piatra cubica si franez), asta pana gasesc sa-mi iau alte bielete noi. cu toate astea zgomotul nu a disparut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bieletele antirului cat si bucsile de la bara stabilizatoare se strang la maxim, cat se poate.

      Ștergere
  18. Salut..sunt cel de mai sus cu bataia aceea pe dreapta.. am schimbat capetele de bara,am facut directia,am schimba si kitul de la flansa amortizor,inca am acea bataie..sa schimb si pivotul..numai stiu de la ce ar putea fi..imi face niste nervi..

    RăspundețiȘtergere
  19. la ce cuplu trebuie stranse suruburile ? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu vrei scandal? ia pune mana pe manual si verifica :))

      Ștergere
    2. am gasit pana la urma :D 105 N/m ..aveam cheie dinamometrica si e pacat sa n-o folosesc :> dar suruburile alea nu trebuie schimbate ? sau le-ai pus tot pe alea ? scria ingrosat in manual k cik trb schimbate si alea :|

      Ștergere
    3. le-am schimbat, intre ele

      Ștergere
    4. ok am inteles :D deci nu mai dau banii aiurea si pe suruburi, si asa am dat destul pe piese :D

      Ștergere
  20. How far can a change, and what its symptoms , my logan is 91 000 KM , year 2008

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. i change them at 94.000km, but was not damage at all.
      others change them at 200.000 or 250.000km. depend of what roads you driving.
      symptoms: you hear noise on bumpy roads even if you changed rest of steering and suspension parts.

      Ștergere
    2. such as a whistle

      Ștergere
    3. damn! can be from anywhere. sound like rubber that whistle? or metal whistle?

      Ștergere
    4. sound like rubber that whistle

      Ștergere
    5. can be from this tutorial, or this one http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bielete-bara-stabilizare.html
      or this one http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bucsi-bara-stabilizatoare.html

      Ștergere
  21. Dupa schimbarea bratelor (basculelor) este necesara refacerea geometriei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur trebuie. doar sa gasesti un meserias care e dispus sa repozitioneze bratele.

      Ștergere
  22. Eu am schimbat bascula, dar cand am strans bucsile am pus un cric pe disc si am ridicat roata cat am putut deoarece nu am avut rampa(stau la bloc). e vre-o problema? Cat despre geometrie nu a fost nevoie sa o fac deoarece nu aveam acel joc. La tine era totusi normal sa joace deoarece nu ai strans bucsile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-are nimic ca ai ridicat de disc.
      faptul ca la mine misca bratul cand erau destranse, rezulta ca il puteam pozitiona in prea multe feluri, nu crezi? era o toleranta de 5mm la fiecare bucsa

      Ștergere
    2. cand le-am schimbat, a intrat surubul aproape fix ... 5mm mi se pare mult :-o avea max 1 mm

      Ștergere
  23. mi se mare complicat as duce mai repede la service

    RăspundețiȘtergere
  24. CAre sunt repercusiunile unui pivot defect neschimbat.......recomandabil a se schimba doar pivotul sau bratul complet?.....si daca se schimba bratul, le sch8immbi preventiv pe amandoua sau doar cel in cauza>?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pierzi controlul directiei.
      daca consideri ca bucsile de pe brat sunt bune, schimbi doar pivotul.
      daca ai bani, schimbi preventiv. daca n-ai, e ok doar cel defect.

      Ștergere
  25. In ce sens pierzi controlul directiei?...se rupe pivotul si cade roata? sau ceva genul ca joaca in timpul rularii...stg/dr...fata de sensul de rulare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pivotul nu se rupe de la uzura,cel mult se smulge din caja rotulei dupa o uzura exagerata,caz in car ar "troncani" cu mult timp inainte sa se desprinda.Sa schimbi preventiv e un lucru bun pentru tine,si foarte bun pentru industria auto!

      Ștergere
    2. eu zic ca e foarte bun pentru tine, si bun pentru industria auto..
      intai viata, apoi banii! :)

      Ștergere
  26. Am schimbat rotula de 2 ori prima data a fost k ,insa a doua oara a aparut surpriza la aproximativ 300 km de rulaj am auzit o bataie pe fata , initial am crezut ca e vorba de bieleta antiruliu pe care am schimbat-o , bataia insa tot se auzea ,cand am verificat mai atent am observat ca rotula a iesit din locas.
    Ca si recomandare din experienta personala NU SCHIMBATI MAI MULT DE 2 ORI ROTULA INTR-UN BRAT.

    RăspundețiȘtergere
  27. Revin cu un detaliu ar fi rezistat cu succes la 2 inlocuiri , dar eu am gresit la prima inlocuire si din neatentie am montat rotula invers in brat,asa ca a trebuit sa o mai montez inca odata.Asa ca in mod normal in cazul meu au fost 3 inlocuiri.As mai adauga un aspect si anume ca la bucsi nu am avut nici un fel de problema acestea pot fi inlocuite de mai multe ori , dar de vreme ce rotula nu poate fi schimbata ....degeaba..
    Bafta tuturor..

    RăspundețiȘtergere
  28. Pivot sau rotula cam tot aia e nu?
    Oricum numai una este
    :))

    RăspundețiȘtergere
  29. Salut, incerc si eu sa schimb bascula dar nu reusesc sa scot pivotul, am desfacut piulita de la pivot, surubul este blocat, am incercat sa proptesc bascula in disc si sa trag dar nu iese. O fi suficient sa desfac piulita sau trebuie sa iasa si surubul ca sa scot pivotul? I-am bagat wd40, o sa imcerc mai incolo din nou...Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. neaparat sa scoti surubul! bine ai facut ca i-ai dat cu wd40. lasi sa inmoaie si o sa trebuiasca sa bati in surub ca sa iasa si fi sigur ca iasa greu :(
      grija cum bati ca sa nu-l strici, penca probabil nu ai altul.
      lovituri usoare si dese, de preferat sa pui un lemn intre surub si ciocanul cu care bati.

      Ștergere
  30. victorie!!!, am reusit, daca traiam din asa ceva muream de foame...greu a iesit surubul, dupa aceea m-am distrat cand bagat alta bascula...dar m-am ajutat de cric, surprinzator bieleta antiruliu a intrat destul de usor. m-am ajutat cu o ranga si o cheie franceza ca sa o strang putin, nu stiu dc nu fac astia 2,3 ganguri de filet in plus...Multam

    RăspundețiȘtergere
  31. Salutare. Am si eu o problema si de fiecare data am gasit rezolvarea la tine. De cateva zile volanul sta inclinat cam 2-3 cm spre dreapta ca masina sa mearga dreapta. Daca iau mana de pe volan masina merge drept, nu trage, daca indrept volanu se duce stanga ( in 50 de metri trec de axul drumului). Geometria am facut-o acum 8000km, jante strambe nu am, noroi in jante am verificat ,presiune roti ok.
    Am fost la un mecanic si a spus ca am un joc mic in capatul de bara stanga si un pic la bucse si bieleta anti ruliu. De la ce poate fi acest "volan stramb spre dreapta" asa dintr-o data, mai ales ca nu am luat nicio groapa in ultima vreme.
    Masina are 6 ani si 93.000 Km , nu are nimic schimbat la directie sau suspensie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai tocmai ai scris "am un joc mic in capatul de bara stanga".
      in caz ca nu te-ai prins, capetele de bara sunt legate la caseta de directie. daca ai joc la unul sau ambele capete de bara, rotile misca in timpul mersului, nu mai stau fixe.

      Ștergere
  32. Ms de raspuns. Insa dilema mea era urmatoarea.
    Cu volanul asa stramb daca iau mana de pe el , masina nu trage.
    Am tot citit pe daciaclub si deja intrasem la idei, ma luasera transpiratiile reci :)) vedeam pe acolo punte spate stramba, fuzeta stamba, etc

    In orice caz cred ca o sa ma bag la o schimbare completa: bascula, cap bara, bieleta directie, bieleta anti ruliu si cred eu amortizoare si flanse.
    Estimez undeva la 1500 ron toata afacerea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am schimbat bascule, capete bara, bielete directie, bucsi si bielete bara stabilizare, toate in aceiasi zi. cand am plecat cu masina aveam voolanul spre stanga aproximativ 45 grade si daca luam mana de pe volan, masina mergea perfct drept :)
      cam pe acolo ajungi cu banii, distractie :)

      Ștergere
  33. Cris, amortizoarele le-ai schimbat ca erau uzate ? Si am inteles ca si pe puntea spate ar fi 2 bucse....la alea cum iti dai seama cand trebuie schimbate ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. amortizoarele fata le-am schimbat pe la 70.000, cel de pe stanga fata era curs.
      cand auzi ca bate, trebuie schimbate sigur. pana atunci... nu stiu :(

      Ștergere
  34. daca schimbati doar pivotii de la bascula exista riscul ca pivotul sa iasa daca bascula este aftermarket pentru ca cele aftermarket nu au acelasi material si aceeasi zimtisori pe gaura aceea ca sa nu riscati aiurea datii doua afturi de sudura intre pivot si bascula,iar cu strangerea basculei in sarcina e relativa chestia cauciucul chiar si strans la maxim se poate plimba in locasul acela sau mai sigur daca nu aveti garaj cu groapa sa strangeti in acest fel dati cu putina vaselina pe capatul bucselor iar ele vor aluneca la loc in pozitia de sarcina.stima

    RăspundețiȘtergere
  35. sal. sunt mar sa am si eu problemeius cel de la piese ( ex piese) m-am muat in italia si am ajuns sa am si eu probleme cu loganelu si pacilea nu prea am "pile" . am schimbat azi brat dr si cap de bara st, schimbat cauciucuri fata , facut geometria . problema a aparut dupa daca trec de 100 si franez sa incetinesc mi se aprinde martoru ABS si (!) in bord , dupa opresc motoru si repornesc se sting , am incercat cu franare violenta de la 50/70 si nu se aprinde nimic , la franare usoara , ma refer de la 50/60 , parca ar intra abs-ul de la prima pedala. am cautat pe forumuri dar tot in ceata sunt . o treaba ce am observat e ca au dat cu sprai deblocant din abundenta inainte sa scoata pivotu si o fii uns discu. placut am noi ( aprox 12 mii )carne mai mult de jumate , i-am dat pe autostrada 150 , nu bate nu trage nimic . daca ai idee ce poate fii da-mi si mie un raspuns pe mail ungurusan_marius@yahoo.com. ms

    RăspundețiȘtergere
  36. sorry pt litere lipsa am postat de pe mobil

    RăspundețiȘtergere
  37. Salut tuturor! Vreau sa va impartasesc si eu putin din experienta mea. Am schimbat basculele asa cum este aratat in acest tutorial si am reusit sa demontez si sa montez basculele fara a fi nevoie sa demontez complet tija aceea metalica care este prinsa de surubul din fata care fixeaza bascula de cadrul masini. Dupa ce am desfacut prima piulita am fortat putin cu o surubelnita mai puternica si am reusit sa scot capatul de jos al tijei de pe surub si acest lucru am reusit sa-l fac fara ca aceasta sa se deformeze. In acest fel am evitat demontarea bucatilor de plastic care sunt puse peste aceasta tija. In rest totul a mers OK, excelenta prezentare. Multumesc!
    Marin

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut
    La mine se aude un zgomot cand plec de pe loc si am rotile virate la maxim.Cand indrept rotile , sunetul dispare.Se mai aude alt zgomot mai metalic si in marsarier cand nu dau drumul de tot la ambreiaj. Alte zgomote nu se aud, merge bine.
    Ideea e ca in service se merge pe ghiceala si nu am bani sa schimb tot ce li se pare lor. Ma poti ajuta cu cateva idei?
    Toate bune.

    RăspundețiȘtergere
  39. Salut anonim! Ceva asemanator am patit eu dupa un schimb de ulei. Cand plecam de pe loc virat, in special cu spatele se auzea un sunet metalic ca si cum ar freca ceva, sau cum ar patina ambreiajul. Unul din suruburile de la scut isi stricase filetul si alunecase scutul 1cm in jos, in dreptul lui. Asa ca idee, de atunci prima data cand aud un zgomot verific suruburile de la scut. Baietii de pe forum mi-au zis si ei asta dar nu am crezut pana nu am vazut cu ochii mei.

    CRISTI: am vazut ca ai 2 capre de sustinere. Ideea e ca luni 25martie in Lidl vine la oferta un set de 2capre cu 3 pozitii pe inaltime, 3picioare, 2tone, la 54.99RON. Ce zici merita cumparate? Ce e sigur: 2 cricuri hidraulice sau 2 capre la o treaba de genul schimbarii basculelor? http://www.shoplocal.ro/produse/oferta/set-capre-sustinere-auto-2-bucati/71222/1441.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel ami sigur este un cric hidraulic si cele doua capre ;)
      stiu de oferta Lidl, ma gandeam si eu sa mai iau doua de rezerva :))

      Ștergere
  40. Salut Cris,
    Spune-mi si mie, te rog, cu ce filmezi??? Ce camera este?

    RăspundețiȘtergere
  41. m-am chinuit sa scot pivotul de pe portfuzeta o ora si tot nu am putut...m-am dat batut pe ziua de ieri mai incerc alta data :D
    trebuie sa schimb si pivotul si bucsile si nu iese nici neam pivotul

    RăspundețiȘtergere
  42. am incercat si eu sa scot pivotul exact ca in clip, m-am ajutat de discul de frana si am ridicat dar mi-a iesit planetara din cutie si mi-a curs tot uleiul din curie:)

    RăspundețiȘtergere
  43. Fara a schimba bratele cu totul, pot schimba numai bucsele de pe brate?

    RăspundețiȘtergere
  44. Am schimbat si eu de curand bratele si sunt un pic nedumerit,poate imi poti da un sfat.Deoarece nu reuseam sa scot pivotul am reusit totusi cu o dalta bagata in fanta de retinere si lovituri cu ciocanul.Ce mi se pare mie diferit este ca fanta de retinere din cauza de la dalta si ciocan este mai deschisa decat era inainte iar oricat de tare am strans surubul de la pivot parca tot nu revine la cum era inainte fanta.Crezi ca as putea avea neplaceri de genul sa imi iasa pivotul?Ms!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de iesit sigur nu iasa, acel surub il tine pe pozitie. pe viitor este posibil sa intre apa si sa rugineasca acel con. atunci o sa fie nevoie sa schimbi si fuzeta. dar asta pe viitor ai sa constati daca trebuie sau nu, la prima schimbare de pivot

      Ștergere
  45. Ms Cris pentru rapiditatea raspunsului,mai ruginit de cum a fost acum nu cred ca va mai fi,iar daca se va intampla sigur apelez la presa,nu ma mai chinui(am bagat vasilina acum acolo)azi am schimbat gumele de iarna cu cele de vara si am mai aruncat un ochi pe acolo,pare ok si sper sa nu mai apuc sa schimb eu bratele sau rulmentii,masina are deja 7 ani si 3 luni si cine stie,poate i se face de maritis.Ms inca o data pt raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  46. buna. am vazut ca ai montat cateva piese master-sport. o parere sincera referitor la calitatea lor, imi poti da? vreau sa schimb basculele si ma intereseaza ceva de buget mai subtire. mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt pe masina de un an, aproximativ 23.000km si sunt ok, cel putin pana acum

      Ștergere
  47. multumesc ca ai facut acest tutorial, ieri am schimbat bratele si bieletele. este foarte tare. ms inca o data ca iti faci timp sa le arati la toti ce sa faca la masina

    RăspundețiȘtergere
  48. Am schimbat acum 4 zile bratele si capetele de bara in service+directie facuta..toate bune si frumoase..bratele mele inca functionau superb insa am zis ca a venit vremea sa schimb avand arcuri sport de ceva vreme..de fix 2 zile am niste batai de toata frumusetea..gen poc poc cum trec peste cele mai mici denivelari..chestia e ce nu cand masina isi face cursa ei oboisnuita sus jos amortizorului..mai mult cand o roata e mai sus ce alta..sa se fii dus amortizoarele..au 3 luni..monroe gas...ar fi chiar culmea sa fie pivotul;)))..totusi are 3 zile..piese numai de origine..bietele antiruliu sunt si ele schimbate tot de 3 zile..de la ce ar putea fi..am tot verificat de n ori nu gasesc sursa ..cum as putea sami dau seama ca amortizoarele pe gaz sunt duse???sau o alta cauza..imi cer scz pt eventualele greseli de ortografie insa scriu de pe telefon

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu amortizoarele e simplu, te uiti la ele si daca este curs ulei, atunci bat. pana nu sunt curse, nu apar batai.
      bucsele de la bara stabilizare? ai zis ca atunci cand este diferenta de inaltime intre roti. pai atunci bara stabilizare este solicitata la maxim

      Ștergere
  49. Am amortizoare de gaz.la astea cum iti dai seama?.bucsile alea din jumatate de cauciuc??..nu prea e joc acolo asa zise mecanicul..ca si chestie daca imping de roata in pozitia orei 12 cu ambele maini si imping spre interior cu toata forta la fel se aude bataia aia..masina fiind pe toate cele 4 roti..ca si cum ar fi pivot..apoi dal naiba de pivot asa de "bun" sa fie cel de origine??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca ai amortizoare doar pe gaz :P. sunt sigur ca ai Monroe care's hibride, ulei si gaz.
      dubas cu bataia aia, n-am idee de unde ar putea fi. acolo pe pozitie iti dai seama cel mai bine, noi doar ne putem da cu presupusul :(

      Ștergere
  50. Sal, Cris... am 2 probleme ce deja ma dispera... 1.) la accelerarile de pe loc, la franarile bruste sau la delimitatoarele din asfalt ce le gasesti din loc in loc , boncane ceva pe sub pe partea stanga, si habar n-am de unde vine , am dat roata jos, la prima analiza de 10 min. nu pare nimic defect. 2) am fost la 3 reglari de directie , ba odata tragea stanga ba odata dreapta, si nici la dracu nu o face cum trebe...nu-i ceva de la mine problema?:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca troncane ceva, sigur nu e de la tine problema. daca ai mers sa-ti faca geometria si trage stanga sau dreapta, e vina celui care face geometria.
      sigur ai ceva ce iti face galagie, doar ca nu l-ai gasit pe Dorelul corect ca sa identifice sursa

      Ștergere
  51. nu ai o idee ce sa ii spun la alt "dorel" cam in ce parte sa isi indrepte atentia , si repet poate te ajuta la pornirile mai sportive si la franare mai brusca boncane de 2 3 ori asa rapid

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am o idee, il urci in masina pe Dorel si il duci pe hârtoapele unde se repeta sunetul. ca si sfat unde sa te uiti: in fata la directie(toata), bateria daca este fixa. foarte posibil pivot

      Ștergere
    2. Am o problema si va rog sa va exprimati o parere, poate o rezolv cumva. Ieri a mschimbat planetarele, basculele, capetele de bara si bieletele antiruliu de la bara stabilizatoare. Toate reperele sunt noi, de la mastersport. Am strans bine totul dupa montare, basculele si bieletele antiruliu doar dupa ce in prealabil le-am adus in pozitia normala de functionare (cat mai aproape de cea in care sunt pozitionate cand masina sta pe roti) cu ajutorul cricului. Am lucrat ingrijit si fara graba, strans totul bine, cu atente la detalii, curatat in prealabil totul cu peria de sarma, degripant, etc. Cu ocazia asta am cuaratat si gresat si culisele etrierilor, daca tot am demontat totul ca sa pot lucra comod. Astazi am facut un test de drum si au aparut surprizele neplacute. Asa cum ma asteptam masina necesita reglarea geometriei dupa aceasta interventie, volanul sta cu cateva grade spre dreapta. Insa problema este ca revine greu si odata cea am luat virajul, la viteze mici tinde sa se intoarca foarte pronuntat in directia virajului. Directia e instabila si in plus, la trecerea peste denivelari mici, cum ar fi crapaturi in asfalt, linii de tramvai, troncane si boncane de naiba o ia. Ma asteptam sa fie liniste in masina si cand colo e mult mai rau. DE CE? Sa fie doar din cauza geometriei? Ma indoiesc. Am strans prea tare si nu mai lucreaza bucsile si bieletele cum trebuie? Sunt pivotii si capetele de bara noi si de-aia nu mai revine directia asa usor? Nu mai stiu ce sa cred... luni refac geometria si sa vad daca exista schimbari. Ma deranjeaza foarte tare nu atat ca e mai zgomotoasa ca inainte, cat faptul ca stiu ca am facut totul cum trebuie (celputin asa consider) si NU INTELEG de ce face asa... Apreciez orice sfat, multumesc!

      Ștergere
    3. problema volanului in viraj si instabilitatea este 100% din geometrie, e ciudat cu fortele.
      dar problema batailor sigur nu este din geometrie. sau daca e de acolo, insemna ca e grav dereglata.
      vezi luni ce s eintampla dupa reglarea geometriei.
      daca aveai joc in caseta de directie, simteai loviuri in volan

      Ștergere
  52. M-am mai gandit si la posibilitatea sa am ceva jocuri in caseta de directie care atunci cand aveam vechile articulatii obosite sa nu fi fost asa evidente. Insa acum de cand le-am schimbat pe toate (rotulele axiale erau ok) acestea fiind mult mai stranse sa se transmita socurile de la roti pana in caseta... asta ar fi cam naspa.

    RăspundețiȘtergere
  53. Update: m-am bagat azi iarasi sub ea si am ajustat unghiurile, erau prin balarii... m-am grabit aseara si m-am multumit sa infiletez capetele de bara pana la piulita care tine contra pe bieletele de directie, pentru ca cele noi pareau a avea aceeasi lungime ca cele vechi. Mare greseala. Oricum merg luni sa fac unghiurile calumea, dar am vrut sa vad daca de la asta era. Acum s-a lasat linistea in masina. Sa vedem cat tin piesele mastersport, repet: planetare stanga + dreapta, bascule, capete de bara, bielete antiruliu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. no ca amu am citit si postul acesta :))
      deci era grav dereglata geometria si dadea urat in directie :)

      Ștergere
  54. Foarte urat :) roata stanga era deschisa pea mult, iar deapta inchisa pea mult, si eu voiam sa merg drept :) acum e totul ok, sa vedem cat tin piesele mastersport, oricum, masina asta n-o sa mai vada piese scumpe...

    RăspundețiȘtergere
  55. salut cristi, am achizitionat niste bucsi pentru bascule si doresc sa le inlocuiesc caci pe partea dreapta cand trag de roata in fata are joc mare din bucsa frontala. Intrebarea mea este: se scot greu bucsile din bascula? sau ies pur si simplu?La pivot inca nu vreau sa intervin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scosul ca scos... O sa te chinuie. Sa vezi futaiu dracu la bagat. Iti trebuie presa si spera sa nu le scrici la bagare

      Ștergere
  56. buna Cris. te deranjez pentru o parere, se simte o instabilitate a masinii, ca o barcuta sa zic asa. amortizoarele la testul cu apasarea se prezinta ok, cele pe fata au juma' de an. bratele sunt noi, bieletele si capetele sunt ok. nu prezinta zgomote la mers pe drum mai accidentat. daca ai o idee, te rog sa ma lamuresti. multumesc pentru tot ce faci, mai scutit de o groaza de bani de dat pe la service-uri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am de 6 ani suspensie sport si n-am probleme in genul "instabilitate". eu de cate ori ma urc intr-un logan cu suspensie stoc mi se pare foarte instabila.
      barcuta poate fi si din presiunea in roti sau chiar doar din amortizoarele spate care sunt vechi si daca au o eficienta de sub 20-30%, e clar

      Ștergere
  57. Ai dreptate, am dat fuguta la magazin si am returnat bucsele ca sa pot lua bratul complet, sambata il voi monta!

    RăspundețiȘtergere
  58. Salut! Este nevoie sa refac unghiul daca schimb bratul?

    RăspundețiȘtergere
  59. Felicitari pentru acest tutorial si nu in ultimul rand pentru toata munca pe care o depui , in momentul asta ..m.ai ajutat foarte mult ..de 1 luna de zile ..tot incerc sa.mi fac timp sa.mi schimb si eu directia ..iar acum ca am piesele si am si un tutorial ..deabia astept sa ma apuc de treaba . merci mult

    RăspundețiȘtergere
  60. Salut cristi! Am schimbat directia masinii( brate, capete de bara, bielete). Ulterior am mers in service pt geometrie. Acum urmeaza buba, masina nu iasa ok.. Dc? Mecanicul zice ca tanti vanzatoarea mi-a dat brate cu + . nu stiam ca bratele sunt cu (+,-, 0) dar cautand pe google si pe daciashop nu mentioneaza nici unde acest aspect. acum masina trage stanga urat de tot. Intentionez sa schimb bratele sau crezi ca se poate rezolva ceva.?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nici eu n-am auzit de asa ceva. eu as schimba mecanicul.

      Ștergere
  61. Serice-ul la care am mers e unu foarte bun. Mecanicu la fel. Am mai stat de vb cu alti mecanici si mi-au confirmat cele spuse de el. Cica (+,-) te ajuta in caz ca ai avut masina lovita .

    RăspundețiȘtergere
  62. Sall, ce crezi asta o fi original
    http://www.pieseauto.ro/bascule/pachet-directie-capete-bara-bielete-brate-486042727.html

    RăspundețiȘtergere
  63. sall din 2011 de cand le-ai schimbat ai mai avut probleme cu ele
    am si eu o problema trage volanul treapta si cand pun frana volanul trage putin stanga nu prea am ideie ce ar fi!
    ce ar merge mai bine febi s-au reno

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu, sunt tot pe masina. orice problema am, pun un update.
      trasul intr-o parte cand franezi poate fi si de la instalatia de franare nearisita, etrier de frana blocat sau chiar de la acele culise http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/intretinere-etrieri.html
      dar la fel de bine poate fi si din elemente de directie cu uzura

      Ștergere
  64. Toate bune si frumoase,respect omul si munca lui insa in acest tutorial nu vad ca s-au uns bucsele si surubul cu vaselina.Este f important acest lucru.De ce ? Pentru ca la urmatorul schimb de bascule vei taia bascula sau te vei chinui f mult sa scoti surubul de pe bucsa.Vaselina protejeaza surubul de apa si mizerie in general si nu-l lasa sa se "sudeze" pe bucsa. Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  65. Buna ziua
    O intrebare legat de schimbul bratelor, am bataie doar in partea stanga. Am fost la service, mi-a spus ca trebuie schimbat bratul. Intrebarea mea, schimb doar cel defect sau ambele si pe dreapta?
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, poți schimba doar pe cel defect. Eu as schimba ambele

      Ștergere
    2. Mulțumesc frumos pentru sfat și pentru promptitudine. O zi buna!

      Ștergere
  66. O intrebare va rog ! Vaselina alimentara ataca bucsele de cauciuc ? As vrea sa folosesc vaselina alimentara pentru ungere in locuri in care sant bucse de cauciuc !
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu stiu ce este vaselina alimentara. atata timp cat nu este pe baza de petrol, este in regula, nu ataca nimic

      Ștergere
  67. Salut!
    La loganul meu 1.4 2007 se auzea o bătaie in dreapta fata cand treceam peste denivelari sau pe drum pietruit.
    Azi cand am desfacut roata am observat ca acel cauciuc si saiba de la bieleta antiruliu lipsea(acel cauciuc care este intre maciulia de la surub si brat),celelalte erau ok,nu stiu cum mai stăteau acolo....
    Le-am schimbat si tot se mai aude ceva cand trec peste denivelari.
    Am fortat cu un levier in pivot dar nu s-a mișcat....
    Cum mai pot verifica pivotul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, ei zic că este din bucșe bara stabilizare, nu din pivot. De la pivot nu auzi ceva, de acolo bate tare

      Ștergere
  68. Salut!
    La loganul meu 1.4 2007 se auzea o bătaie in dreapta fata cand treceam peste denivelari sau pe drum pietruit.
    Azi cand am desfacut roata am observat ca acel cauciuc si saiba de la bieleta antiruliu lipsea(acel cauciuc care este intre maciulia de la surub si brat),celelalte erau ok,nu stiu cum mai stăteau acolo....
    Le-am schimbat si tot se mai aude ceva cand trec peste denivelari.
    Am fortat cu un levier in pivot dar nu s-a mișcat....
    Cum mai pot verifica pivotul?

    RăspundețiȘtergere
  69. Salut!
    Cand trec peste denivelari se aude o bataie la roata dreapta spate sau daca ridic masina pe cric se aude un scartait.Cand las cricul jos nu se mai lasa masina pana jos,trebuie sa apas pe ea.
    De la ce este acea bataie la roata spate?
    De ce nu se lasa până jos dupa ce scot cricul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      masina ramane ridicata din cauza amortizorului, indiferent caeste pe fata sau spate, este perfect normal. acel scartait poate sa fie tot de la amortizor.
      Bataia poate sa fie din multe posibile locuri:
      - cuiele pe care incuie inchizatorile a usilor din spate. simplu de testat, dai 3 ture de banda izolatoare peste acel cui si vezi cum se comporta
      - https://www.tutorialelogan.ro/2012/11/imobilizat-cablu-frana-de-mana.html
      - https://www.tutorialelogan.ro/2011/05/vibratii-la-polita-spate-de-sub-luneta.html
      - https://www.tutorialelogan.ro/2017/03/schimbat-bucse-punte.html

      Ștergere